The battle over de Reest 2023

12 december 2023

12-12-2023: Battle over the Reest 2023:

Op vrijdag 8 december 2023 werd de vierde editie gespeeld van de Battle over the Reest. Een sinds 2018 bestaand, vooral op gezelligheid gericht tafeltennis-duel tussen twee buurverenigingen TTV Meppel en TTV Staphorst. De thuisspelende Staphorsters waren deze keer met negen spelers aanwezig en TTV Meppel was met eveneens negen vertegenwoordigers over de Reest aan komen reizen. Via een ingenieus opgezet speelschema met veel vrijheid én duidelijke kaders werden uiteindelijk 81 partijen gespeeld. Elke game telt, was de afspraak. Dus kwam het mooi uit dat in elk duel de zwakste speler in de tweede game recht had op een vooraf bepaalde voorgift. Dat leidde nogal eens tot verrassende uitslagen. Wedstrijdleider Jan Supèr hield het met een bijna zelfdenkend spreadsheet allemaal netjes bij, en speelde onderwijl de nodige puntjes bij elkaar – voor Meppel deze keer. Vanaf half tien werden de laatste partijen afgerond en intussen de punten geteld. De sterkste speler van de avond bleek Alwin Pot van TTV Meppel, met een winstpercentage van 83% (en slechts drie verloren games). Toppers aan Staphorster kant waren Roel Brakke en Albert Kuiper (67% gewonnen games). Ook de jongste speler van Staphorst liet van zich spreken, Jennieke Krale stuurde een paar sterke spelers van Meppel rigoureus het bos in. Met een eindstand van 87-75 werd TTV Staphorst voor de tweede keer winnaar van the Battle, zodat op de wisselbeker nu de volgorde Staphorst-Meppel-Meppel-Staphorst prijkt. (2-2) Volgend jaar december kan Meppel deze stand in eigen huis wellicht weer in zijn voordeel kantelen.

Eigen foto, bewerking door Quido van Hien