Open kampioenschap van Avereest 2023

7 september 2023

Vijf leden van de Tafeltennisvereniging Staphorst hebben zaterdag 2 september 2023 meegedaan aan het Open Kampioenschap van Avereest. Het altijd jaarlijks terugkerend tafeltennistoernooi werd in Dedemsvaart in sporthal De Citadel voor de 53e keer gehouden. Ongeveer 190 spelers, jong en oud hadden zich hiervoor ingeschreven.
De Staphorster spelers Jennieke Krale, Marja Krale, Nico Drost, Jeroen Delhaas en Albert Kuiper zetten zaterdagmorgen koers richting Dedemsvaart.

Enkel:
In het enkelspel ging Jennieke voortvarend van start, zij werd tweede in de eerste pouleronde en ging door naar het hoofdtoernooi in de H-klasse. De andere Staphorster spelers, Nico en Jeroen in de G-klasse en Albert in de F-klasse zagen hun inspanningen niet beloond in de eerste ronde en gingen ’s middags verder in het troosttoernooi. ’s Middags werd het vervolg van het enkeltoernooi voortgezet. Jennieke miste in het hoofdtoernooi van de H-klasse met een derde plaats op een haar na de volgende ronde. Hoe Nico en Jeroen ook hun best deden in het troosttoernooi, voor hen was het in de G-klasse na deze ronde einde verhaal. Albert speelde in het troosttoernooi veel beter dan in de eerste ronde. Hij wist alle vier wedstrijden in deze ronde in winst om te zetten en bereikte hiermee de halve finale. In de halve finale moest Albert in drie games het onderspit delven tegen Jan Teekman van Smash ’70 uit Hattem.

Dubbel:
In het dubbeltoernooi speelde Albert in de F-klasse met Otto Ottens van TTV Batfighters uit Elburg. Nico en Jeroen speelden samen in de G-klasse en Jennieke kwam met haar moeder Marja in de H-klasse uit. Alle duo’s van TTV Staphorst presteerden goed. Hoe nipt de verschillen ook waren, met een tweede of derde plaats in deze vervolgpoule haal je de kwart of halve finale helaas niet.

Geen prijzen dit jaar, wel kijken de Staphorster tafeltennissers terug op een gezellig toernooi.

Foto’s gemaakt door Marja en Albert
Groepsfoto door Martijn Haanappel. V.l.n.r. Jennieke Krale, Albert Kuiper, Nico Drost, Marja Krale en Jeroen Delhaas.
Bewerking: Quido van Hien