Tafeltennisjeugd sluit seizoen af met Koekenpan en patat.

7 juni 2019

Maandagavond  3 juni  2019 werd door de jeugdleden van de Tafeltennisvereniging Staphorst het seizoen 2018-2019 afgesloten met een ludiek “Koekenpan tafeltennistoernooi”.
De één kwam met een grote of kleine koekenpan, de ander met een steelpannetje en weer een ander met een spatel. Ook met een deksel van de braadpan en een stofblik (zonder stoffer) werd bewezen dat je daar ook prima mee kunt tafeltennissen, het klonk ook een beetje anders dan met een normaal tafeltennisbatje. Met vol enthousiasme werd er door 16 jeugdleden van de vereniging aan deelgenomen. In drie poules werd de jeugd ingedeeld, alle partijen werden in twee games gespeeld met als mogelijke eindstand 1-1, 2-0 of 0-2. Na plm. de eerste-twee games werd er een pauze ingelast voor patat met frikandel of kroket. Met de één nog fanatieker als de andere werd met ontzettend veel plezier de partijtjes gespeeld.
Wie er uiteindelijk gewonnen heeft is niet zo belangrijk, het plezier in het spel was velen malen groter dan de einduitslag. De tafeltennisvereniging kan terug “blikken” op een leuke,  ludieke activiteit. Wellicht zal dit nog een keer herhaald worden.

Foto’s door Albert Kuiper, bewerkt door Quido van Hien.