Clubkampioenschappen 2019

30 mei 2019

Sibrand Hassing is clubkampioen 2019 en pakt ook de wisselbokaal:

Met het spelen van het Countus Clubkampioenschap 2019 op vrijdag 24 mei hebben leden van de Tafeltennisvereniging Staphorst het seizoen 2018-2019 op sportieve wijze afgerond. De indeling van de poules was op een iets andere wijze gedaan dan voorheen, n.l. op ratingpunten. Zodoende zaten de senioren en jeugd door elkaar heen verwikkeld, hieruit volgden drie poules t.w. een A, een B en een C-poule. In de A-poule werd er na de poulewedstrijden tussen de beste senior- en beste jeugdspeler gestreden om de opnieuw geïntroduceerde “Wisselbokaal TTV Staphorst”.

De prijzen voor dit clubkampioenschap werden net als voorgaande jaren beschikbaar gesteld door Countus Accountants + Adviseurs uit Staphorst. In de gymzaal aan de Burgemeester v.d. Walstraat gingen de spelers de strijd aan om deze felbegeerde titel.

Nadat vele spannende duels waren uitgevochten, werden de uitslagen bekend.

Uitslag poule A:                        Uitslag poule B:                        Uitslag poule C:

1e Sibrand Hassing                  1e Jaron Huls                           1e Hermen Talen
2e Hermen van Arnhem           2e Job Diepenbroek                 2e Bert Jan Krale
3e Roderick van Arnhem          3e Henrico Slager                    3e Edward Kruidhof
4e Jan Supèr                            4e Robert Compagner              4e Jennieke Krale
5e Albert Kuiper                        5e Mark Mussche                     5e Jonathan Drost
6e Lucas Diepenbroek              6e Ben Vos
7e Janiek de Rijke
8e Nico Drost

De strijd om de wisselbokaal ging dus tussen senior Sibrand Hassing en jeugdspelers Hermen van Arnhem uit poule A. Na een spannende wedstrijd ging Sibrand met de eer strijken, in drie games kreeg hij Hermen op de knieën. Jan Supèr reikte aan Sibrand de wisselbokaal uit. De Tafeltennisvereniging Staphorst kan terugkijken op een goed geslaagd voorjaarscompetitie 2019, waarbij twee van de zeven teams het kampioenschap konden vieren. De overige teams kwamen ook min of meer goed uit de competitie tevoorschijn.

Nog een hoogtepunt was het afdelingskampioenschap 2019 op 18 mei in Enschede. Op de ALV van 23 mei in Deventer mocht Sibrand de verenigingsbeker in ontvangst nemen, dit is de 1e prijs waarbij de Staphorster jeugdspelers op het AK 2019 als vereniging het best hebben gepresteerd.

Alleen in aanwezigheid van seniorleden gaan er in juni nog een paar vrije speelavonden op de maandag door, dit wordt t.a.v. de belangstelling van de leden incidenteel bekeken. De tafeltennisvereniging wil nog graag nieuwe senior- en jeugdleden verwelkomen.

Foto’s gemaakt door Albert, Sibrand, Johan en Jonathan.

Bewerking door Quido van Hien