Afdelingskampioenschappen oost 2019

21 mei 2019

De jeugdleden doen goede zaken op het afdelingskampioenschap 2019:

Zaterdag 18 mei werden de Afdelingskampioenschappen Oost gehouden in Enschede. Maar liefst 8 jeugdleden en 2 seniorleden waren hierbij van de partij, t.w. Anita Krale, Albert Kuiper, Lucas en Job Diepenbroek, Hermen en Roderick van Arnhem,  Henrico Slager, Robert Compagner, Jaron Mussche en Mark Mussche. Om kwart voor acht werd met twee auto’s koers gezet naar Enschede, waar om half tien de wedstrijden begonnen.
Anita en Albert kwamen in hun enkelklasse niet verder dan de poulewedstrijden, ook in het dubbel lieten beiden in hun klasse geduchte tegenstand zien maar het was net niet genoeg om naar de 2e ronde door te gaan. De jeugdspelers lieten wel van zich spreken. In het dubbel gingen Jaron en Mark niet door naar de volgende ronde. Voor Henrico en Robert was het na de volgende ronde over en uit. Hermen en Roderick van Arnhem lieten zich niet van de wijs brengen en werden in de A-klasse overtuigend kampioen. In de B-klasse lieten Lucas en Job zich ook niet onbetuigd. In de finale moesten zij het afleggen tegen het duo van Wijhe en behaalden een prima 2e plaats in de B-klasse.

Na de poulewedstrijden in het enkel gingen, behalve Job, Robert en Jaron de andere spelers door naar de volgende ronde. Henrico strande in de volgende ronde en in de kwart finale moest Hermen zijn meerdere erkennen in zijn broer Roderick. Lucas en Roderick stoomden door en kwamen in de finale van de B-klasse tegen elkaar uit, Roderick werd hierbij kampioen. Ook  Mark stoomde door naar de finale, hij won van een jeugdspeler van De Veluwe en werd kampioen in de D-klasse. Net als vorig jaar een goed resultaat voor de Staphorster tafeltennissers.

Foto’s door Dirk Jan Diepenbroek en Albert Kuiper
Bewerkt door Quido van Hien