Open kampioenschap van Avereest

8 september 2019

Van de Tafeltennisvereniging Staphorst hebben zaterdag 31 augustus 12 leden meegedaan aan het Open Kampioenschap van Avereest. Dit jaarlijks terugkerend tafeltennistoernooi werd in Dedemsvaart in sporthal De Citadel voor de 51e keer gehouden, ongeveer 200 spelers hadden zich hiervoor ingeschreven. Op 49 tafels werd er in verschillende klassen gestreden om de felbegeerde titels.
De jeugdleden, Lucas en Job Diepenbroek, Hermen en Roderick van Arnhem, Jonathan Drost, Jaron Mussche en Mark Mussche en de seniorleden Sibrand Hassing, Hans Righolt, Albert Kuiper, Anita Krale,en Nico Drost zetten zaterdagmorgen koers richting Dedemsvaart.

Enkel:
In het enkelspel bij de senioren ging Hans na de poulewedstrijden door naar de hoofdronde in de E-klasse, Sibrand, Albert, Anita en Nico moesten zich waarmaken in de troostronde van respectievelijk de F, G en H-klasse. In de volgende ronde haakten Sibrand, Albert en Anita af. Nico ging in zijn poule door en bereikte uiteindelijk een 3de plaats, wat goed bleek voor de 1e prijs in de troostronde van de H klasse enkel.
In de A-klasse jeugd waren Lucas en de broers Hermen en Roderick van Arnhem ingedeeld, daarin wisten ze geen potten te breken. In de troostronde lukte het alleen Roderick om in de finalepoule door te dringen, met een 2e plaats. (geen prijs) Lucas en Hermen werden uitgeschakeld. In de B-klasse jeugd waren het Job Diepenbroek, Jaron Mussche en Mark Mussche die zich in de eerste poule ronde hun best deden. Mark en Jaron gingen naar de troostronde, waarin zij stranden om nog verder te gaan. Job manifesteerde zich bijzonder goed in deze B-klasse en plaatste zich voor de hoofdronde, Job ging voortvarend te werk en ging met een welverdiende 2e prijs huiswaarts. Jonathan moest in de C-klasse jeugd zich proberen waar te maken. Niet alle potjes verloor hij, echter in één finalepoule met 9 spelers was hij (nog) niet sterk genoeg om een prijsje te veroveren.

Dubbel:
In het dubbeltoernooi bij de senioren speelden Sibrand Hassing met Hans Righolt in E-klasse en Anita Krale en Albert Kuiper in de F-klasse. Na de eerste ronde was het over en uit voor deze koppels. Nico Drost en Jonathan Drost moesten zich zien waar te maken in de H-klasse. Het gelegenheidskoppel presteerde wonderwel bijzonder goed, wat resulteerde in een 1e prijs in de H-klasse dubbel.

In het dubbeltoernooi waren er verder geen prijzen weggelegd voor Hermen en Roderick van Arnhem, ook Job en Lucas Diepenbroek, Jaron Mussche en Mark Mussche moesten buigen voor het aanstormend talent in hun klasse.

Al met al kunnen de Staphorster tafeltennissers terugkijken op een geweldig gezellig toernooi.

Foto’s door Albert Kuiper
Groepsfoto door Aldert Vegter