Tafeltennisevent 2024

13 januari 2024

Een geslaagd Tafeltennisevent voor basisschoolleerlingen.
De gymzaal aan de Burgemeester van de Walstraat in Staphorst was op woensdagmiddag 10 januari goed gevuld. De thuisbasis van Tafeltennisvereniging Staphorst was het decor van een succesvol tafeltennisevenement die voortkwam uit een samenwerking tussen Saam Welzijn, Gemeente Staphorst en Tafeltennisvereniging Staphorst.
Er waren 41 kinderen uit groep 7 en groep 8 van scholen uit de gemeente Staphorst en Nieuwleusen aanwezig om samen de strijd aan te gaan. In acht verschillende poules werd er een indeling gemaakt tussen de betere tafeltennissers en de mindere tafeltennissers. Na de poulefase speelde iedereen nogmaals, nu ingedeeld in een ‘Hoofd/winnaarspoule’ of ‘Troost/verliezerspoule’ voor weer vijf wedstrijden. Van deze poules gingen de besten uit elke poule in een halve finale en finale met elkaar de strijd aan om te bepalen wie de winnaar van het Tafeltennisevent 2024 werd.

De uitslagen:
Hoofd/winnaarspoule: 1. Thijmen Veldhuis; 2. Mark de Witte; 3. Amin Chami; 4. Lisa Schreur.
Troost/verliezerspoule: 1. Roan Schoenmaker; 2. Naud Kuijers; 3. Sahar Eid; 4. Ivan Bekker.

Alle organiserende partijen waren zeer tevreden met het verloop van het tafeltennisevenement. Aan het einde van de middag waren er dan ook positieve geluiden te horen.
Buurtsportcoach Marieke Kroes: “Het was een mooie middag waarin de jeugd liet zien dat plezier het belangrijkste is binnen het bewegen. Ondanks dat er deelnemers waren die geen punten wisten te scoren, had iedereen een grote glimlach op het gezicht!”

Foto’s door Albert Kuiper
Bewerking door Quido van Hien