Poldertoernooi 2012

20 december 2012

15-12-2012: Staphorster tafeltennissers speelden toernooi in Emmeloord:

Drie leden van onze vereniging hebben zaterdag 15 december meegedaan aan het “Poldertoernooi” in Emmeloord. Dit jaarlijks terugkerend tafeltennisevenement voor senioren werd in het “Bosbadhal” voor de 39e keer gehouden. Harry van der Wey, Ben Vos en Albert Kuiper zetten op de zaterdagmorgen koers richting Emmeloord. Om plm. half tien werd er begonnen met het dubbeltoernooi. Het “Friese taal gehalte” lag gevoelsmatig hoog, het deelnemersveld uit de provincie Friesland was aanzienlijk. Harry en Albert dubbelden met elkaar in de F-klasse. Ben was gekoppeld aan Marinus Veldhuis van TTV Wijhe in de H-klasse. Beide koppels slaagden er niet in om door te gaan naar de volgende ronde.
Om half één begon het enkeltoernooi, Albert in de F-klasse, Harry in de G-klasse en Ben in de H-klasse. De 1e twee uit de poule gingen door naar de volgende ronde. Er werden spannende partijen gespeeld, helaas lukt het Harry en Ben niet om door te gaan naar de volgende ronde. Albert won in zijn poule alle partijen en ging door naar de achtste finale. Hierin had Albert geen schijn van kans om nog verder te komen. Al met al hebben de Staphorster tafeltennissers een plezierige dag beleeft.