Open kampioenschap van Avereest 2018

9 september 2018

Tafeltennisjeugd scoort op het “Open kampioenschap van Avereest”.

Maar liefst 21 leden van de Tafeltennisvereniging Staphorst hebben zaterdag 1 september meegedaan aan het Open Kampioenschap van Avereest.
Dit jaarlijks terugkerend tafeltennisevenement werd in Dedemsvaart in sporthal De Citadel voor de 50e keer gehouden.
Aan deze jubileum editie werd door ruim 200 tafeltennissers deelgenomen. De jeugdleden, Hester de Boer, Lucas en Job Diepenbroek, Janiek de Rijke, Hermen en Roderick van Arnhem, Jarnick Bisschop, Jaron Huls, Henrico Slager, Robert Compagner, Niek Haasjes, Daniël Hagen, Joël Boessenkool, Liander Veijer, Sander Bisschop Jennieke en Bert Jan Krale en de seniorleden Sibrand Hassing, Ben Vos, Albert Kuiper en jeugdtrainer Robin Jansman zetten zaterdagmorgen koers richting Dedemsvaart.

Enkel:
In het enkelspel gingen de senioren Sibrand en Robin door naar de hoofdronde, Albert en Ben lukte dat niet en gingen naar de troostronde. In de volgende ronde moesten Sibrand, Albert en Ben afhaken. Robin stoomde nog door tot aan de achtste finale, daarna stopte zijn avontuur. In de categorie E jeugd was Lucas ingedeeld, daarin wist hij geen potten te breken. In de troostronde lukte het hem ook niet om door te gaan. In de categorie F was het bij de jeugd ongemeen spannend, Janiek, Hester, Roderick en Hermen gingen door naar de hoofdronde, Jaron, Jarnick, Henrico en Job naar de troostronde. Roderick en Hermen stoomden in de hoofdronde door naar de halve finale, helaas werd Hermen daarin uitgeschakeld. Roderick wist wel de finale te behalen en won deze finale van Bas van der Graaf van TTV Argus met 3-0. In de troostronde kwam Job het verst, in de finale verloor hij nipt met 2-3 van Ruben Stein van TTV Assen. Ook in de categorie G deden de Staphorster jeugdleden van zich spreken. Ook hier veel Staphorster jeugdspelers bij elkaar in de poule. Daniël, Niek, Robert en Sander plaatsten zich voor de hoofdronde. Jennieke, Bert Jan, Joël en Liander kwamen in de troostronde terecht. Na vele wedstrijden gingen Daniël Hagen en Robert Compagner door naar de finale van de hoofdronde. Daniël werd kampioen in deze categorie door met 3-1 van Robert te winnen. In de troostronde miste Bert Jan op een haar na de finale.

Dubbel:
In het dubbeltoernooi speelden Sibrand Hassing met Albert Kuiper in de categorie F zij kwamen in hun poule geen ronde werden. Jeugdtrainer Robin Jansman en jeugdlid Robert Compagner speelden als koppel bij de senioren in de categorie G, maar vlogen er ook in de eerste ronde op een haar na uit. Verder deed de jeugd in het dubbeltoernooi wederom goede zaken. Hermen en Roderick van Arnhem kwamen in de finale in de categorie F uit tegen Jarnick Bisschop en Job Diepenbroek. Hermen en Roderick werden kampioen, Jarnick en Job tweede. Ook Daniël Hagen en Niek Haasjes bereikten in de categorie G de finale. Hierin maakten zij korte metten met  Ergun Tasci Kolijn en Lars Dokter van  De Treffers ’70. De andere jeugdkoppels Lucas Diepenbroek met Janiek de Rijke, Hester de Boer met Annerieke Plette (Wezep), Henrico Slager met Jaron Huls en Liander Veijer met Joël Boessenkool werden na de poule wedstrijden uitgeschakeld. Al met al een zeer geslaagd toernooi voor de Staphorster tafeltennissers.