Open kampioenschap Avereest 2013

3 september 2013

31-08-2013: Staphorster tafeltennissers namen deel aan “Open kampioenschap van Avereest”.

Maar liefst 13 leden van de Tafeltennisvereniging Staphorst hebben zaterdag 31 augustus meegedaan aan het Open Kampioenschap van Avereest. Dit jaarlijks terugkerend tafeltennisevenement werd in sporthal De Citadel voor de 45e keer gehouden. De jeugdleden Hester de Boer, Lotte Lotterman, Basten Moorman, Arnout Huls, Erik Jan Tuin, Klaas Jan Vos, Lennard Klosse, Jannick Jansen, Derniek Vogelzang, Marthijn Kisteman, Erik Dominé en de seniorleden Sibrand Hassing en Albert Kuiper zetten zaterdagmorgen koers richting Dedemsvaart. Sibrand en Albert kwamen uit in de B-klasse. Albert kwam na de poulewedstrijden in het enkelspel naar het hoofdtoernooi, daarin had hij geen schijn van kans en werd uitgeschakeld. Sibrand ging verder in het troosttoernooi en zag hierin kans door te dringen tot de finale. In een spannende finale moest Sibrand zich gewonnen geven tegen Ian Tempelman van TTV Dedemsvaart. De jeugdspelers waren bij het enkelspel ingedeeld in de E en/of de F-klasse. Om een verhaal kort te houden, een deel van de Staphorster spelers ging naar het hoofdtoernooi en een deel naar het troosttoernooi. Als enige bereikte Jannick Jansen de finale in de F-klasse. In de finale maakte Jannick korte metten met Lars Brand van de Treffers ’70 en werd hiermee verdiend kampioen.

In het dubbeltoernooi speelde Sibrand samen met Albert, de Staphorster spelers werden 2e in de poule, einde dubbeltoernooi.
De jeugd deed ook van zich spreken in het dubbeltoernooi. Erik Jan Tuin en Arnout Huls speelden in de dubbel E-klasse, de andere koppels Hester de Boer/Lotte Lotterman, Basten Moorman/Martijn Kisteman, Lennard Klosse/Klaas Jan Vos, Derniek Vogelzang/Erik Dominé en Jannick Jansen met zijn dubbelpartner Roselin Kappert van TTV Dedemsvaart waren in de dubbel F-klasse ingedeeld. Helaas bereikten niet alle Staphorster spelers de volgende ronde. Basten Moorman en Marthijn Kisteman deden goede zaken, zij bereikten de finale en werden kampioen in de F-klasse door te winnen van Robin Meijer en Martijn Haverkort van TTV Dedemsvaart.
Voor de foto’s bekijk het fotoalbum en verdere uitslagen op www.ttvdedemsvaart.nl