NK jeugdklassentoernooi 2014

1 maart 2014

Jannick Jansen haalt halve finale NK tafeltennis Jeugdklassentoernooi 2014:
De senioren A-spelers tafeltennis streden afgelopen weekend om de nationale titel. Ook Erik Jan Tuin en Jannick Jansen van Tafeltennisvereniging Staphorst mochten afgelopen zaterdag meedoen aan de NK Jeugdklassentoernooi 2014 welke net als de A-spelers werd gehouden in het Landstede Sportcentrum te Zwolle. Jeugdspelers van alle NTTB afdelingen uit het gehele land waren hiervoor uitgenodigd vanwege hun prestatie die een ieder in de najaarscompetitie 2013 hadden behaald. In poules van 7 of 8 spelers werd om de felbegeerde titel in verschillende klassen gestreden. Erik Jan kwam in een zeer sterke poule terecht. Hierin had Erik Jan geen kans om te winnen, maar waarop hij met genoegen op terug kan kijken. Erik Jan vond het echt gaaf om hier te mogen spelen. Jannick werd in zijn poule winnaar en ging door naar de kwartfinale, deze werd eenvoudig gewonnen. In de halve finale kreeg hij Mitch Fokkenrood van tafeltennisvereniging TTVN uit Nieuwegein tegenover zich te staan. Jannick heeft kansen gehad om deze ook te winnen, helaas glipte een voorsprong uit z’n handen.
Beide Staphorster tafeltennissers hebben zich kunnen meten met andere talentvolle tafeltennissers uit het gehele land en zijn zeker weer een ervaring rijker.