Sportweek 2014

1 maart 2014

Staphorster schooljeugd tafeltenniste met veel plezier in de Sportweek 2014:
Voor de zesde maal heeft de Tafeltennisvereniging Staphorst deelgenomen aan de sportweek, welke in de voorjaarsvakantie gehouden werd in de sporthal aan de Hoogeweg. De hele week en zo ook vrijdagmiddag 28 februari waren plm. 80 leerlingen van alle basisscholen uit de gemeente Staphorst naar de sporthal toegekomen. Tussen 14.00 uur en 17.00 uur was het een drukte van belang bij de verenigingen van de Tafeltennis, Judo en Karate. Voor elke leeftijdsgroep was één uur uitgetrokken, Met behulp van het zgn. Table Stars pakket werd er tot groot vermaak het spelletjescircuit doorlopen.
“Table Stars” is een uitdagend breedtesport programma van de NTTB, waarbij diverse thema’s centraal staan. De kinderen volgen 6 stations (mikken, voetenwerk, balanceren, effect, jongleren, overspelen). De kinderen verdienen sterren om op hun diplomá te plakken. Table Stars is een kant-en-klaar pakket dat door scholen in samenwerking met de tafeltennisvereniging kan worden gegeven en georganiseerd. Zie www.tablestars.nl
Ook maakte de tafeltennis serveerrobot deel uit van dit circuit en werd de nieuwe iPONG tafel (kleine tafeltennistafel) zo nu en dan uitgeprobeerd. Jeugdleden demonstreerden  wat het tafeltennissen zo leuk en spannend maakt. De senior en jeugdleden van de vereniging begeleiden de kinderen en gaven de kinderen de nodige aanwijzingen.