Diederik Steunenberg jeugdtoernooi 2024

25 mei 2024

Zaterdag 18 mei 2024 werd alweer voor de 13e keer het Diederik Steunenberg jeugd tafeltennistoernooi in Zwolle gehouden. De organisatie was zoals gewoonlijk in handen van TT Zwolle. Ter nagedachtenis aan het in 2008 plotseling overleden jeugd tafeltennistalent Diederik Steunenberg wordt dit leuke en gezellige toernooi voor vele  jeugdleden uit alle windstreken gehouden.
Het Diederik Steunenberg toernooi is gekoppeld aan het Zwols Dierenasiel. Als er geld wordt overgehouden dan gaat de winst naar het Zwolse dierenasiel. Voor plm. 135 jeugd tafeltennissers was dit een reden om zich voor dit jeugdtoernooi op te geven.
Van de Tafeltennisvereniging Staphorst waren vier jeugdleden ingeschreven, t.w. Marnix Kin, Mark de Witte, Naut Brakke en Arne Mokken. Arne speelde in de E klasse, Naut, Mark en Marnix in de D klasse.
In zijn poule ging Marnix met drie winstpartijen naar het hoofdtoernooi. De andere Staphorster spelers moesten zich na deze voorronde waarmaken in het troosttoernooi. Mark won hierin één partij en Arne twee partijen. Naut zat in een bijzonder zware poule, het was hem niet gegund om een partij te winnen.
In de vervolgronde wisten Marnix, Naut en Mark geen potten te breken waarna ze waren uitgeschakeld. Arne kwam in de vervolgronde wel verder en stoomde na winst in de kwartfinale, de halve finale en tenslotte door naar de finale. In de finale moest Arne tegen Mark Hordijk van TTV De Brug uit Apeldoorn. In Mark moest Arne zijn meerdere erkennen en wist beslag te leggen op een mooie 2e prijs.
Marnix, Naut, Mark en Arne hebben met begeleiding van Albert Kuiper en Nico Drost een leuke sportdag beleeft. De prijsuitreiking werd verricht door Hans Steunenberg, de vader van Diederik. (links op de foto)
Op de website van het Diederik Steunenberg Toernooi meer foto’s, gemaakt door Michael Bremmers.

Foto’s door Albert Kuiper en Nico Drost.
Omdat er geen groepsfoto was gemaakt is er een “vierluik” samengesteld uit foto’s waar Arne, Naut, Marnix en Mark (v.l.n.r.) hun taak als scheidsrechter vervulden.

Bewerking: Quido van Hien