Clubkampioenschappen 2024

11 juni 2024

11-06-2024: Sibrand Hassing prolongeert titel:

Als afsluiting van het seizoen 2023-2024 werd op vrijdag 7 juni door Tafeltennisvereniging Staphorst het Countus Clubkampioenschap 2024 gehouden. Secretaris Albert Kuiper kon in totaal 15 leden van de vereniging en belangstellenden verwelkomen.

Bij de senioren, waaronder een aantal gevorderde jeugdleden streden 10 leden om de felbegeerde titel. Deze speelden de voorronde in twee poules van vijf spelers. Bij de jeugdleden hadden zich vijf spelers opgegeven die ook in een vijfkamp de strijd met elkaar aanbonden. De prijzen voor dit clubkampioenschap werden net als voorgaande jaren beschikbaar gesteld door Countus Accountants + Adviseurs uit Staphorst. Zowel bij de senioren als bij de jeugd werden spannende partijen gespeeld, alle partijen werden gespeeld in de zgn. “Best of five”. Met een hapje en een drankje werd er halverwege het kampioenschap een pauze ingelast.
De belangstelling van familie, vrienden en kennissen was goed te noemen, dit gaf een positieve draai aan het evenement om zo elkaar beter te leren kennen.
Nadat vele spannende duels waren uitgevochten, werden de uitslagen bekend.

Uitslag Jeugd:
1e Mark de Witte
2e Ezra Drost
3e Arne Mokken
4e Walter Potuyt
5e Naut Brakke

Uitslag senioren:
1e Sibrand Hassing
2e Albert Kuiper
3e Jeroen Delhaas
4e Roel Brakke
5e Jennieke Krale
6e Arnoud Brakke
7e Marnix Kin
8e Céline van Veldhuizen
9e Ghaiath Chami
10e Nico Drost

De prijsuitreiking werd door voorzitter Nico Drost gedaan. De vereniging kan terugkijken op een sportief kampioenschap. Voor de najaarscompetitie 2024 zijn twee senioren en één jeugdteam opgegeven. De tafeltennisvereniging wil graag nieuwe jeugd en seniorleden verwelkomen voor tafeltennissers die recreatief willen spelen of om eventueel het aantal teams in de competitie uit te breiden.

Meerdere foto’s gemaakt door Nico, Arnoud, Stephan, Gea en Albert.
Groepsfoto door Gea Kuiper
Bewerking door Quido van Hien