Geen prijzen bij de Tafeltennis Afdelingskampioenschappen Oost 2015

29 mei 2015

Afgelopen zaterdag 2 mei 2015 werden de Afdelingskampioenschappen Oost gehouden in het Landstede Sportcentrum te Zwolle. De tafeltennisvereniging Smash’70 uit Hattem had de organisatie weer in handen. Drie senior en vier jeugdleden van de Tafeltennisvereniging Staphorst waren hierbij van de partij, t.w. Sibrand Hassing, Albert Kuiper, Ben Vos, Klaas Jan Vos, Jannick Jansen, Herman Dunnink en William Slager. Om plm. 9.30 uur werd er gestart met het dubbel.

Sibrand en Albert kwamen uit in de 3e klasse, in de poule behaalden ze een tweede plaats. In de daarop volgende wedstrijd kwamen ze ook goed door. In de derde ronde moesten ze zich gewonnen geven. Ben was gekoppeld aan Remi van Laarhoven van Swift ’64 uit Swifterbant. Het koppel strandde in de poule. Jannick Jansen was in de hoofdklasse gekoppeld aan een jeugdspeler van De Trefhoek uit Almelo. Klaas Jan en William deden mee in de 4e klasse. Geen van beide koppels mochten doorgaan na de poulewedstrijden.

Na het middaguur werd er gestart met de wedstrijden in het enkel.

Hierin speelden de jeugdleden Herman Dunnink (5e klasse), Klaas Jan Vos en William Slager (4e klasse) en Jannick Jansen (2e klasse). Herman en William stranden in de poule wedstrijden. Klaas Jan en Jannick gingen door, maar in de halve finale moesten zij zich gewonnen geven.

Wout Bisschop, oud speler van Staphorst deed in het enkelspel voor Smash ’70 uit Hattem mee aan dit toernooi. In het enkelspel gingen Ben, Sibrand en Albert bij de senioren niet verder na de poule wedstrijden.

Voor de Staphorster tafeltennissers was er helaas geen finaleplekken weggelegd.