Diederik Steunenberg Jeugdtoernooi 2019

30 januari 2019

Drie Staphorster tafeltennissers succesvol op het Diederik Steunenberg jeugdtoernooi:

Zaterdag 19 januari 2019 werd voor de 9e achtereen volgende keer het Diederik Steunenberg jeugd tafeltennistoernooi in Zwolle gehouden. Dit jaarlijks terugkerend toernooi wordt  georganiseerd door de tafeltennisvereniging TT Zwolle, ter nagedachtenis aan het in 2008 plotseling overleden jeugd tafeltennistalent Diederik Steunenberg. Het Diederik Steunenberg toernooi is gekoppeld aan het Zwols Dierenasiel. Als er geld wordt overgehouden dan gaat de winst naar het Zwolse dierenasiel. Voor 111 jongens en meisjes was dit een reden om aan dit leuke jeugdtoernooi mee te doen.
Van de Tafeltennisvereniging Staphorst waren 11 jeugdleden ingeschreven,  t.w. Janiek de Rijke, Lucas Diepenbroek,  Job Diepenbroek, Jarnick Bisschop, Hermen van Arnhem, Roderick van Arnhem, Robert Compagner, Jaron Mussche, Hermen Talen,  Mark Mussche en Henrico Slager. Meerdere  Staphorster spelers deden voor de allereerste keer mee aan een tafeltennistoernooi, een spannende maar  leuke en erg leerzame ervaring. In meerdere klassen werden de Staphorster spelers in verschillende poules ingedeeld. Na de poulewedstrijden werden de nummer 1 en 2 uit de poule doorgeplaatst naar het hoofdtoernooi, de nummers 3 t/m. 5 gingen door naar het troosttoernooi.

Uiteindelijk wisten drie Staphorster spelers beslag te leggen op een prijs.
Jaron Mussche werd kampioen in het hoofdtoernooi van de C-klasse. Hermen Talen moest zich in Jaron de meerdere erkennen en veroverde de 2e prijs. Voor beide spelers, nog maar net op tafeltennis een prachtig resultaat.
Hermen van Arnhem mocht zich als kampioen huldigen in het hoofdtoernooi van de B-klasse, Marijn Bakker van TTV Rijssen legde beslag op de 2e plaats.
In de “rond de tafel” evenement kwamen Lucas Diepenbroek en Jaron Mussche  het verst, Lucas werd 1e in de A/B categorie en Jaron 2e in de C categorie. Beiden gingen met een medaille huiswaarts.

Foto’s: Michael Bremmers
Meer foto’s zien?
Kijk op de website van het Diederik Steunenberg Toernooi, ook gemaakt door Michael Bremmers