Diederik Steunenberg jeugdtoernooi

19 januari 2014

11-01-2014: Hester de Boer wint 2e prijs op het Diederik Steunenberg jeugd tafeltennistoernooi:

Zaterdag 11 januari 2014 werd het Diederik Steunenberg jeugd tafeltennistoernooi in Zwolle gehouden. De tafeltennisvereniging TT Zwolle organiseerde dit toernooi ter nagedachtenis aan het in 2008 plotseling overleden jeugd tafeltennistalent Diederik Steunenberg. Het Diederik Steunenberg toernooi is gekoppeld aan het Zwols Dierenasiel. Als er geld overgehouden wordt dan gaat de winst naar het Zwolse dierenasiel.
Maar liefst 114 jongens en meisjes kwamen meedoen aan de 4e editie van dit toernooi.
Zeven jeugdleden van de Tafeltennisvereniging Staphorst waren bij dit toernooi van de partij, t.w. Arnout Huls, Erik Jan Tuin, Jannick Jansen, Arnout de Boer, Basten Moorman, Hester de Boer en William Slager. Jannick was geplaatst in de B-klasse, beide Arnouts, Erik Jan en Basten kwamen uit in de C-klasse en Hester en William in de D-klasse. Alle zeven spelers werden ingedeeld in verschillende poules. Na de poulewedstrijden werden de 1e twee uit de poule doorgeplaatst naar het hoofdtoernooi, de rest uit de poule ging naar het troosttoernooi. In de pauze werd een Super-Rond-de-Tafel-toernooiā€¯ gehouden, iedereen die meedeed loopt in een grote ronde om een stuk of vijf tafels heen. Naar gelang er spelers afvallen wordt de afstand tussen de tafels ingekort. Voor de winnaars was er een leuk prijsje.
Jannick kreeg het zwaar te verduren in de B-klasse, maar kan met voldoening terugzien op een fantastisch gespeeld toernooi. Ook beide Arnouts, William en Erik Jan werden respectievelijk in de poule van het hoofdtoernooi en troosttoernooi uitgeschakeld. Basten ging in het troosttoernooi C-klasse verder naar de halve finale. Hierin werd Basten uitgeschakeld door de latere winnaar Alex Huizinga van TTV Zwartsluis. Hester ging in het troosttoernooi D-klasse als 1e uit de poule door en plaatste zich in de 3 mans poule finale, samen met Roselin Kappert (Dedemsvaart) en Rob van Beek (De Veluwe). Hester won de eerste partij van Roselin. Hierna speelden Roselin tegen Rob, maar helaas raakte Roselin geblesseerd en moest opgeven. In haar tweede en beslissende partij tegen Rob moest Hester zich gewonnen geven. Een welverdiende 2e plaats in de D-klasse voor Hester was een prachtig resultaat van een leuke tafeltennisdag. Chapeau voor Hester en ook voor alle andere Staphorster tafeltennissers die prima hebben gespeeld.