Diederik Steunenberg jeugdtoernooi 2020

25 januari 2020

Job Diepenbroek succesvol op het Diederik Steunenberg jeugd tafeltennistoernooi:
Zaterdag 18 januari 2020 werd voor de 10e achtereen volgende keer het Diederik Steunenberg jeugd tafeltennistoernooi in Zwolle gehouden. Dit jaarlijks terugkerend toernooi wordt elk jaar georganiseerd door de Tafeltennis Zwolle, ter nagedachtenis aan het in 2008 plotseling overleden jeugd tafeltennistalent Diederik Steunenberg. Het Diederik Steunenberg toernooi is gekoppeld aan het Zwols Dierenasiel. Als er geld wordt overgehouden dan gaat de winst naar het Zwolse dierenasiel. Voor 120 jeugd tafeltennissers was dit een reden om zich voor dit leuke jeugdtoernooi op te geven, wegens ziekte werden het er een klein aantal minder.
Van de Tafeltennisvereniging Staphorst waren 11 jeugdleden ingeschreven, t.w. Lucas Diepenbroek,  Job Diepenbroek, Hermen van Arnhem, Roderick van Arnhem, Robert Compagner, Jaron Mussche, Mark Mussche, Hermen Talen, Edward Kruidhof, Jonathan Drost en Daniël Hagen. De Staphorster jeugdspelers werden in meerdere klassen ingedeeld. Na de poulewedstrijden werden de beste drie spelers uit de poule doorgeplaatst naar het hoofdtoernooi, de minder gelukkige spelers gingen door naar het troosttoernooi.

Hermen en Roderick van Arnhem (A-klasse), Robert Compagner (B-klasse), Hermen Talen en Daniël Hagen (C-klasse) en ook Edward Kruidhof en Jonathan Drost (D-klasse) werden doorverwezen naar het troosttoernooi. Daarin kwamen Hermen en Roderick tegenover elkaar te staan. Hermen won deze wedstrijd en ging daarna door naar de halve finale. In de halve finale werd Hermen nipt verslagen door Timo Baan van TTV van Swift uit Deventer. Robert, Hermen en Edward kwamen in deze vervolgronde niet verder.
Daniël ging nog wel even verder, maar werd later uitgeschakeld door Tamara Freriks van TTV Heino.

Lucas Diepenbroek, Jaron Mussche en Mark Mussche (B-klasse) en Job Diepenbroek (C-klasse) mochten door in het hoofdtoernooi. Voor Lucas, Jaron en Mark bleek hierin nog even een brug te ver en werden uitgeschakeld.
Job stoomde via Tijmen Buijs van TT Zwolle en Marnix Kok van TTV Rijssen door naar de finale in het hoofdtoernooi van C-klasse. In de finale moest Job het opnemen tegen Matthias van Buuren van TTV De Veluwe.
In een nek aan nek race werd Matthias kampioen en legde Job beslag op de 2e plaats.

In het grote “rond de tafel” evenement kwam Lucas Diepenbroek het verst, Lucas werd 1e in de A categorie en ging met een medaille huiswaarts.

Foto’s: Albert Kuiper
Bewerking: Quido van Hien
Binnenkort ook meer foto’s te zien op de website van het Diederik Steunenberg Toernooi, gemaakt door Michael Bremmers.