Deto Nieuwjaarstoernooi 2020

20 januari 2020

Nico Drost wint 1e prijs op het Deto tafeltennis Nieuwjaarstoernooi !
Op maandag 13 januari 2020 werd in Nijeveen het jaarlijks terugkerende Deto Nieuwjaarstoernooi gehouden. Met maar liefst 84 inschrijvingen was de organisatie weer zeer tevreden. De tafeltennisvereniging Staphorst was ook goed vertegenwoordigd met 7 spelers t.w. Anita Krale, Marja Krale, Nico Drost, Hans Righolt, Sibrand Hassing, Ben Vos en Albert Kuiper. Jan Supèr, ook lid van de Staphorster tafeltennisvereniging had zich namens TTV Meppel ingeschreven.

In verschillende klassen A,B en C werd er volop gestreden om de felbegeerde titel. In elke poule ging alleen de winnaar door naar de volgende ronde. Het merendeel van de Staphorster spelers, Albert, Sibrand en Hans in de A-klasse en Ben en Marja in de C-klasse werden in de 1e ronde uitgeschakeld. Ook lukte het Jan Supèr in de B-klasse niet om zich te klasseren voor de volgende ronde. Anita en Nico bleven wel overeind en moesten allebei in de halve finale tegen spelers van TTV Zwartsluis, t.w. Gerwin van Dalfzen en Wietze Bakker.

In de halve finale won Nico van Wietze en Anita verloor van Gerwin, zodat de strijd om de 1e t/m 4e plaats wederom een Staphorster – Zwartsluiziger aangelegenheid werd. De strijd om de 3e en 4e plaats ging tussen Anita en Wietze, deze werd in het voordeel van Anita beslist.
De finale om de 1e en 2e plaats werd een nek aan nek race tussen Nico en Gerwin. In de 3e game wist Nico de wedstrijd nipt naar zich toe te trekken. In de C-klasse was Staphorst dus goed op dreef, Nico werd kampioen en Anita legde beslag op de 3e plaats.
Ben Verheul van TTV Meppel werd 1e in de B-klasse, in de A-klasse werd Erik van der Haar van TTV Deto kampioen. Wederom een zeer gezellig en geslaagd toernooi waarbij de kippenbouten van Aldert Vegter zich weer voortreffelijk lieten smaken.

Foto gemaakt door Albert Kuiper en Sibrand Hassing
Bewerking: Quido van Hien