Clubkampioenschappen 2022

20 juni 2022

Door de coronapandemie mochten er twee jaar geen clubkampioenschappen gehouden worden. Maar gelukkig is dat achter de rug en hebben leden van Tafeltennisvereniging Staphorst met het spelen van het Countus Clubkampioenschap 2022 op vrijdag 10 juni, het seizoen 2021-2022 op sportieve wijze afgerond. Voor het eerst in de geschiedenis werd er op een clubkampioenschap van de TTV het dubbelspel gespeeld. Competitie spelende senior en jeugdleden (trainingsgroep 2) werden op sterkte (rating) ingedeeld en speelden dus alleen dubbelpartijen. Vijf duo’s (jeugd en senioren) zijn trapsgewijs samengesteld van de hoogste rating met de laagste rating.

Na vele spannende partijen kwam de volgende uitslag tot stand:
1e Hermen van Arnhem en Jennieke Krale (clubkampioen dubbel)
2e Roderick van Arnhem en Simone van den Berg
3e Albert Kuiper en Bert Jan Krale
4e Nico Drost en Marja Krale
5e Sibrand Hassing en Jonathan Drost

De beginnende jeugdspelers (trainingsgroep 1) speelden enkelpartijen tegen elkaar.
Acht jeugdspelers streden in één poule om de felbegeerde titel van deze groep, er moesten hiermee in totaal 27 games afgewerkt worden. Onder toeziend oog van meerdere ouders hebben de spelers hun talent kunnen laten zien.
De prijzen voor dit clubkampioenschap werden net als voorgaande jaren beschikbaar gesteld door Countus Accountants + Adviseurs uit Staphorst. Nadat vele spannende duels waren uitgevochten, werd de uitslag ook in deze groep bekend.

1e Yestin Veldman (clubkampioen jeugd)
2e Jonathan Mulder
3e Nick Bisschop
4e Sandro Kok
5e David van Marle
6e Céline van Veldhuizen
7e Daan van der Sluis
8e David Kuiper

De prijzen werden uitgereikt door bestuurslid Nico Drost.

De Tafeltennisvereniging Staphorst kan terugkijken op een goed geslaagd voorjaarscompetitie 2022, waarbij twee van de drie teams het kampioenschap konden vieren. De vereniging wil graag met name nieuwe senior leden, maar ook nieuwe jeugdleden verwelkomen.
Groepsfoto 7763: Alle deelnemers
Foto’s gemaakt door Albert, Nico, Simone en Gea