Afdelingskampioenschappen 2022

29 juni 2022

Zaterdag 25 juni werden de Afdelingskampioenschappen Oost 2022 gehouden in Almelo. Drie seniorleden  van onze vereniging waren hierbij van de partij, t.w. Simone van den Berg, Sibrand Hassing en Albert Kuiper. Om plm. 8.00 uur werd er koers gezet naar Almelo, waar om half tien de wedstrijden begonnen. Sibrand en Albert kwamen in hun enkelklasse niet verder dan de poulewedstrijden, Sibrand werd derde in zijn poule en Albert in zijn poule teleurstellend vijfde. Alleen de eerste twee geplaatsten gingen door naar de volgende ronde. Ook in het dubbel lieten beiden in hun klasse geduchte tegenstand zien maar het was net niet genoeg om naar de 2e ronde door te gaan.

Simone kwam zowel bij de enkel als dubbelklasse uit in de laagste klasse. Door uitval van meerdere spelers werden de spelers van deze poule danig op de proef gesteld, want zij moesten tussendoor lang wachten op de volgende wedstrijden. Hun tafels werden ingenomen door andere klassen die qua tijdschema achter liepen. Het lukte Simone om zowel in het enkel als bij het dubbel eenmaal de winst naar zich toe te trekken. In het dubbel speelde Simone met Christian Nicolai van tafeltennisvereniging Thibats. Door twee jaar geen afdelingskampioenschap te mogen houden, hebben vele tafeltennisspelers hun hernieuwde sociale contacten tot ieders genoegen weer aangehaald.

Groepsfoto: V.l.n.r.: Sibrand Hassing, Albert Kuiper en Simone van den Berg
Foto’s gemaakt door Albert, Simone, Sibrand en Christian.
Bewerkt door Quido van Hien