Open kampioenschap van Avereest 2022

8 september 2022

Zeven leden van de Tafeltennisvereniging Staphorst hebben zaterdag 3 september 2022 meegedaan aan het Open Kampioenschap van Avereest. De jeugdleden Jennieke en Bert Jan Krale en de seniorleden Harry Pathuis, Simone van den Berg, Ben Vos, Sibrand Hassing en Albert Kuiper zetten zaterdagmorgen koers richting Dedemsvaart. Vanwege Coronapandemie kon dit toernooi in 2020 en 2021 niet worden gehouden. Het altijd jaarlijks terugkerend tafeltennistoernooi werd in Dedemsvaart in sporthal De Citadel voor de 52e keer gehouden. Ongeveer 140 spelers, jong en oud hadden zich hiervoor ingeschreven.

Enkel:
In het enkelspel bij de senioren ging Sibrand voortvarend van start, hij won alle wedstrijden in zijn poule en stoomde door naar de hoofdronde in de F-klasse. Albert (ook F klasse) werd in zijn poule 4e en ging naar de troostronde. Ook Harry, Simone en Ben gingen in de H klasse door naar de troostronde, het lukte niet om bij de eerste twee in de poule te eindigen. Ben moest zich vanwege een blessure afmelden voor de vervolgronde. Sibrand kreeg in de hoofdronde geen voet aan de grond, waarna hij was uitgeschakeld. Dat ondervonden Albert, Harry en Simone ook in de troostrondde, hun gescoorde punten bleken niet genoeg om door te gaan.

In de B-klasse jeugd waren Jennieke en Bert Jan succesvol in de voorronde. Beide spelers gingen door naar de hoofdronde. In de hoofdronde kwam Jennieke net een puntje te kort om naar de volgende ronde te gaan. Bert Jan daarentegen maakte in deze hoofdronde korte metten met zijn tegenstanders. In de halve finale kwam Bert Jan tegenover Nathalie Veen van TTV Argus te staan. In vijf games werd de wedstrijd beslist, met een matchpoint voor Bert Jan ging Nathalie (de latere winnaar van deze klasse) toch nog met de winst aan de haal. De strijd om de 3e en 4e plaats kwam de teleurgestelde Bert Jan niet tot winst en werd 4e in deze klasse.

Dubbel:
In het dubbeltoernooi bij de senioren speelde Sibrand samen met Albert in de F-klasse en Harry en Simone kwamen uit in de H-klasse. Zowel Sibrand met Albert en ook Harry met Simone waren net niet sterk genoeg om door te gaan naar de volgende ronde. Jeugdspelers Jennieke en Bert Jan lieten zich in het dubbel in de B-klasse niet onbetuigd, ongeslagen wisten zij de 1e plaats in de wacht te slepen en werden kampioen in hun klasse.
Wisselende successen dus, al met al kunnen de Staphorster tafeltennissers terugkijken op een gezellig toernooi.

Foto’s gemaakt door Marja, Simone, Sibrand en Albert

Groepsfoto door Marja Krale:
V.l.n.r. Harry Pathuis, Albert Kuiper,Simone van den Berg en Sibrand Hassing. Op de voorgrond Jennieke en Bert Jan Krale
Ben Vos ontbreekt op de foto
Bewerking door Quido van Hien