Clubkampioenschappen 2018

5 juni 2018

Lucas Diepenbroek (A jeugd) en Jaron Huls (B jeugd) clubkampioenen 2018:

Met het spelen van het Countus Clubkampioenschap 2018 op zaterdag 2 juni hebben leden van de Tafeltennisvereniging Staphorst het seizoen 2017-2018 op sportieve wijze afgerond. Omdat er bij de senioren te weinig opgaven bleken te zijn, werd besloten om dit jaar alleen voor de jeugd dit kampioenschap te houden. De jeugdleden waren ingedeeld in twee poules, een jeugd A en jeugd B poule. De prijzen voor dit clubkampioenschap werden net als voorgaande jaren beschikbaar gesteld door Countus Accountants + Adviseurs uit Staphorst.
In de gymzaal aan de Burgemeester v.d. Walstraat gingen de spelers de strijd aan om deze felbegeerde titel.

Bij de A jeugd speelden eerst de broers Lucas en Job Diepenbroek en de broers Roderick en Hermen van Arnhem in de eerste ronde tegen elkaar. Dit is gebruikelijk in tafeltennisland om “competitievervalsing” te voorkomen. Hoe spannend kan het in zo’n onderlinge competitie soms gaan, zo won Hermen van Lucas en won Lucas van Roderick. Het onderlinge resultaat gaf de doorslag wie de titel dit jaar won.
Ook bij de B jeugd waren de spanningen, zowel bij spelers als toeschouwers voelbaar aanwezig. Tot aan het eind kon het nog alle kanten op wie er met het kampioenschap zou gaan strijken.

Nadat vele spannende duels waren uitgevochten, werden de uitslagen bekend.

Uitslag A jeugd:
1e Lucas Diepenbroek
2e Roderick van Arnhem
3e Hermen van Arnhem
4e Hester de Boer
5e Janiek de Rijke
6e Job Diepenbroek

Uitslag B jeugd:
1e Jaron Huls
2e Jarnick Bisschop
3e  Robert Compagner
4e  Henrico Slager
5e  Danël Hagen
6e Joël Boessenkool
7Niek Haasjes
8Bert Jan Krale
9Liander Veijer
10e Jennieke Krale

De Tafeltennisvereniging Staphorst kan terugkijken op een zeer geslaagd voorjaarscompetitie 2018, waarbij drie van de zeven teams het kampioenschap konden vieren. De overige teams kwamen ook min of meer goed uit de strijd tevoorschijn. De trainingen op maandag gaan in juni nog door, alleen bij aanwezigheid van  seniorleden kan de jeugd wellicht op de maandag in juli nog een aantal keren vrij spelen.

Op zaterdagavond 23 juni zal het tafeltennisseizoen 2017-2018 definitief worden afgesloten bij Chinees Restaurant Sun Palace.
Op zaterdag 1 september staat het Open Avereest toernooi voor senioren en jeugd in Dedemsvaart gepland.
De najaarscompetitie 2018 begint in week 37.