Afdelingskampioenschappen Oost 2018

1 juni 2018

Gebroeders Roderick en Hermen van Arnhem, Henrico Slager en Jaron Huls kampioen op afdelingskampioenschappen Oost 2018:

Afgelopen zaterdag 26 mei werden de Afdelingskampioenschappen Oost gehouden in het Landstede Sportcentrum te Zwolle. De tafeltennisvereniging Smash’70 uit Hattem had wederom de organisatie in handen. Maar liefst 14 jeugdleden en 2 seniorleden van de Tafeltennisvereniging Staphorst waren hierbij van de partij, t.w. Hester de Boer, Janiek de Rijke, Lucas en Job Diepenbroek, Hermen en Roderick van Arnhem, Jarnick Bisschop, Jaron Huls, Henrico Slager, Niek Haasjes, Daniël Hagen, Robert Compagner, Joël Boessenkool, Liander Veijer, Ben Vos en Sibrand Hassing.
Om 9.00 uur werd er bij de senioren gestart met de enkelpartijen, de jeugd startte met de dubbels.

Sibrand en Ben kwamen in hun enkelklasse niet verder dan de poulewedstrijden, in het dubbel deden beide spelers niet mee.De jeugd liet wel van zich spreken, na de poulewedstrijden dubbel gingen bijna alle koppels door naar de volgende ronde. In het dubbel brachten Hermen en Roderick van Arnhem het in de 4e klasse tot de finale. Daarin wonnen Hermen en Roderick van een duo van tafeltennisvereniging De Veluwe uit Apeldoorn en werden dus kampioen in de 4e klasse.
Ook Henrico Slager met Jaron Huls en Niek Haasje met Daniël Hagen stootten in de 5e klasse door tot in finale en kwamen daarin tegen elkaar uit. Jaron en Henrico gingen met het kampioenschap aan de haal, Niek en Daniël legden beslag op een keurige tweede plaats.

Na het middaguur werd er bij de jeugd gestart met de wedstrijden in het enkelspel. Hierin speelden alle 14 jeugdleden mee, maar niet iedereen ging door na de poulewedstrijden.
Roderick van Arnhem, Henrico Slager, Jarnick Bisschop en Robert Compagner kwamen hierin het verst. Roderick werd uiteindelijk kampioen in de 4e klasse en Henrico eindigde op de tweede plaats in de 5e klasse.
In deze 5e klasse pakten Jarnick en Robert respectievelijk een 3e en 4e plaats, maar kregen helaas geen prijs mee naar huis. Al met al een fantastisch resultaat van de Staphorster tafeltennisjeugd.

Als beloning voor de goede prestaties van de Staphorster jeugdleden kreeg Sibrand donderdagavond 31 mei op de Algemene Ledenvergadering van de afdeling Oost een mooie beker met als opschrift “1e plaats 2018 Verenigingsprijs Jeugd AK Oost”.

De prijswinnaars TTV Staphorst:
v.l.n.r.   Achterste rij: Hermen van Arnhem, Roderick van Arnhem, Jaron Huls en Henrico Slager
Vooraan: Niek Haasjes en Daniël Hagen.

De deelnemers TTV Staphorst:
v.l.n.r.: Trainer Robin Jansman, Liander Veijer, Lucas Diepenbroek, Job Diepenbroek, Hermen van Arnhem, Roderick van Arnhem, Niek Haasjes, Jaron Huls, Henrico Slager, Daniël Hagen, Jarnick Bisschop, Robert Compagner en Joël Boessenkool. Op deze foto ontbreken Hester de Boer en Janiek de Rijke.