Afdelingskampioenschappen 2012

16 januari 2012

Afgelopen zaterdag 7 januari 2012 werden de Afdelingskampioenschappen Oost gehouden in het Landstede Sportcentrum te Zwolle. De tafeltennisvereniging Smash’70 uit Hattem had de organisatie weer in handen. Vijf jeugdleden van de Tafeltennisvereniging Staphorst waren hierbij van de partij, t.w. Arnout Huls, Erik Jan Tuin, Lennard Klosse, Stefan Scherpenisse en Ruben Mussche. Arnout, Erik Jan en Lennard starten bij het enkelspel elk in een afzonderlijke poule in de vijfde klasse, Stefan en Ruben waren ingedeeld in de 3e klasse. Voor Arnout, Erik Jan en Lennard was dit het eerste tafeltennistoernooi waaraan zij deelnamen. De drie Staphorster spelers kwamen na een paar gewonnen en verloren partijen in een zgn. troostpoule terecht. Hierin werden ze alle drie uitgeschakeld. Stefan en Ruben kwamen als winnaars uit de poule en stoomden door naar tweede ronde en de kwartfinale. Ruben ging na een 2-0 voorsprong toch nog met 2-3 onderuit tegen Tom Sellies van Smash ’70 uit Hattem. Stefan won de kwartfinale vrij gemakkelijk, maar werd in de halve finale uitgeschakeld.

In het dubbel speelden Arnout en Lennard samen, Erik Jan was gekoppeld aan Ayten Ceyhan van tafeltennisvereniging “de Toekomst” uit Lochem. Voor Arnout en Lennard was er in hun poule geen tweede ronde weggelegd. Erik Jan kwam met Ayten in de halve finale, hierin moesten zij zich helaas gewonnen geven. Stefan en Ruben gingen bij het dubbel in hun poule voortvarend van start en haalden na de kwartfinale ook de halve finale. Helaas was er voor de twee Staphorster spelers geen finaleplaats in de 3e klasse weggelegd, maar kunnen zij net als Arnout, Erik Jan en Lennard terugzien op een goed gespeeld toernooi.