Afdelingskampioenschap 2014

24 mei 2014

Afgelopen zaterdag 24 mei 2014 werden de Afdelingskampioenschappen Oost gehouden in het Landstede Sportcentrum te Zwolle. De tafeltennisvereniging Smash’70 uit Hattem had de organisatie weer in handen. Maar liefst negen jeugdleden van de Tafeltennisvereniging Staphorst waren hierbij van de partij, t.w. Hester de Boer, Arnout Huls, Erik Jan Tuin, Lennard Klosse, Klaas Jan Vos, Jannick Jansen, Herman Dunnink, Ramon Mijnheer en William Slager. Om plm. 9.30 uur werd er gestart met het dubbel, Arnout Huls en Jannick Jansen kwamen als koppel uit in de 3e klasse, Lennard Klosse en Klaas Jan Vos speelden de dubbel in de 4e klasse. In de poule werden beide koppels tweede en ging men door naar de kruisfinale. Hierin moesten ze het hoofd buigen.
Rond de middag werd er begonnen met de enkelpartijen.
In de 5e klasse kwamen Hester de Boer, William Slager en Ramon Mijnheer uit. Helaas zat er voor alle drie spelers geen tweede ronde in. Klaas Jan Vos en Lennard Klosse speelden in de 4e klasse. Lennard ging net niet door naar de tweede ronde. Klaas Jan wist zich hiervoor wel te plaatsen, maar ging in de kruisfinale onderuit.
Erik Jan Tuin, Arnout Huls en Jannick Jansen moesten zich waarmaken in de 3e klasse.
Erik Jan wist hierin niet door te dringen tot de volgende ronde. Arnout ging door via de kruisfinale naar de kwartfinale. Hier moest hij zijn meerdere herkennen en kwam in een spannende partij nipt te kort.  Jannick Jansen slaagde erin om door te dringen tot de halve finale.
In de driekamp die hierin werd gespeeld wist Jannick zich niet te plaatsen voor de finale.
Voor de Staphorster tafeltennissers was er dus helaas geen finaleplekken weggelegd.