Open kampioenschap Avereest 2012

23 september 2012

01-09-2012: Open kampioenschappen van Avereest.

Maar liefst 10 leden van de Tafeltennisvereniging Staphorst hebben zaterdag 1 september meegedaan aan het Open Kampioenschap van Avereest. Dit jaarlijks terugkerend tafeltennisevenement werd in sporthal De Citadel voor de 44e keer gehouden. De jeugdleden Hester de Boer (+ moeder), Basten Moorman, Arnout Huls, Erik Jan Tuin, Klaas Jan Tuin, Lennard Klosse en de seniorleden Trea Woudsma, Sibrand Hassing, Ben Vos en Albert Kuiper zetten zaterdagmorgen koers richting Dedemsvaart. Trea en Ben waren in één finalepoule van 11 spelers ingedeeld in de C-klasse en Sibrand en Albert in aparte poules in de B-klasse. Trea eindigde in de C-klasse op de 5e en Ben op de 10e plaats. Sibrand en Albert kwamen na de poulewedstrijden in de troostronde, want beiden eindigden niet als de nrs. 1 en 2 om naar de hoofdronde te gaan. Sibrand kwam in de troostronde niet verder en was uitgeschakeld. Albert won alle wedstrijden in deze poule en ging door naar de halve finale. Hierin werd Albert uitgeschakeld door Gert Jan Doorneweerd van TTV Wezep.

Alle jeugdspelers Hester, Basten, Arnout, Erik Jan, Klaas Jan en Lennard waren ingedeeld in één finalepoule van 10 spelers in de klasse F. Voor Hester en Basten was het hun eerste optreden op een toernooi, zij gaven alle tegenspelers goed partij. Lennard en Klaas Jan eindigden in de middenmoot. Met overtuiging werd Erik Jan winnaar van de F-klasse en behaalde Arnout de 3e prijs.

In het dubbel speelden Sibrand met Albert, als ook Trea met DTV speelster Trientje Lubbers in de B-klasse. Ben dubbelde met Wezep speelster Jenny Rotman in de C-klasse. Alle vier Staphorster spelers en hun koppelgenoten moesten het afleggen in de poule, einde dubbeltoernooi.

De jeugd deed ook van zich spreken in het dubbeltoernooi. De koppels Hester de Boer / Basten Moorman, Lennard Klosse / Klaas Jan Vos en Erik Jan Tuin / Arnout Huls waren wederom ingedeeld in één finalepoule de F-klasse. De Staphorster deelnemers voerden de boventoon, Erik Jan en Arnout wonnen de 1e prijs,  de 2e prijs was voor Klaas Jan en Lennard. Hester en Basten eindigden op de 4e plaats.

Voor meer foto’s zie www.weblog-staphorst.nl en www.staphorst.allesvan.nl (week 36)