Diederik Steunenbergtoernooi 2012

7 juli 2012

Zaterdag 16 juni 2012 werd het Diederik Steunenberg jeugd tafeltennistoernooi in Zwolle gehouden. De tafeltennisvereniging TT Zwolle organiseerde voor de derde keer dit toernooi ter nagedachtenis aan het in 2008 plotseling overleden jeugd tafeltennistalent Diederik Steunenberg. Het Diederik Steunenberg toernooi is gekoppeld aan het Zwols Dierenasiel. Als er geld overgehouden wordt dan gaat de winst naar het Zwols dierenasiel.
Vier jeugdleden van onze vereniging waren bij dit toernooi van de partij, t.w. Arnout Huls, Erik Jan Tuin, Lennard Klosse en Klaas Jan Vos.  Alle vier leden werden ingedeeld in verschillende poules in de D-klasse. Na de poulewedstrijden werden de 1e twee uit de poule doorgeplaatst naar het hoofdtoernooi, de rest uit de poule ging naar het troosttoernooi. In de pauze werd een Super-Rond-de-Tafel-toernooi” gehouden, iedereen die meedeed loopt in een grote ronde om 2 tafels heen. Naar gelang er spelers afvallen wordt de afstand van de tafels ingekort. Voor de winnaars was er een leuk prijsje.
Erik Jan plaatste zich in het hoofdtoernooi, maar kwam daarin helaas niet verder.  Arnout, Lennard en Klaas Jan moesten genoegen nemen met het troosttoernooi. Hierin gingen Lennard en Klaas Jan net niet door naar de ¼ finale.
Arnout had het geluk wel mee en kwam als derde uit de poule in de ¼ finale tegenover Daniël van Beek van TT Zwolle te staan, Arnout won nipt in vijf games. In de ½ finale kreeg Arnout het flink te verduren en moest hij het hoofd buigen tegen de latere kampioen Teun Smit van DTK’70 uit Klazienaveen.
Helaas waren er voor de Staphorster spelers geen prijzen weggelegd, maar Arnout, Erik Jan, Klaas Jan en Lennard kunnen terugkijken op een goed gespeeld toernooi.

Op de foto: v.l.n.r. Arnout Huls, Klaas Jan Vos, Lennard Klosse en Erik Jan Tuin.