Vechtdal tafeltennis dubbeltoernooi 2024 in Dalfsen

10 mei 2024

Op maandagavond 6 mei 2024 hebben vier leden van de tafeltennisvereniging Staphorst meegedaan aan het Vechtdal dubbeltoernooi bij tafeltennisvereniging DTV ’84 in Dalfsen.
Jeroen Delhaas speelde met duo partner Nico Drost en Albert Kuiper met Sibrand Hassing. In totaal deden er 12 duo’s aan dit toernooi mee. In de eerste ronde werden de 12 duo’s verdeeld in drie poules. In een gezellige sportieve sfeer werd deze ronde afgewerkt. Daarna werd er door toernooiorganisator Barteld van Oenen een schifting gemaakt welke duo’s naar het hoofdtoernooi gingen en wie in het troosttoernooi werden geplaatst. Deze vervolgrondes gingen verder in twee poules van zes duo’s, waarbij men wel iets fanatieker ging spelen. De beide Staphorster duo’s zaten in het hoofdtoernooi en kwamen elkaar daar gelijk tegen. Ondanks dat Jeroen en Nico een lagere rating hebben dan Albert en Sibrand, lieten zij niets aan het twijfel over dat ze de mindere waren. Jeroen en Nico wonnen dan ook met 2-0 in twee games van 11-09. Tot verrassing van de beide Staphorster duo’s waren ze ook goed bestand tegen de andere duo’s. Uiteindelijk wisten de broers van der Zwan uit Harderwijk in het hoofdtoernooi beslag te leggen op de 1e plaats. Jeroen en Nico werden 2e en Albert en Sibrand eindigden op de 3e plaats. In het troosttoernooi kwam het duo Marjolein Boerdijk en Henriëtte Snijder van DTV’84 als 1e uit de bus.

Foto’s door Albert Kuiper en Nico Drost
Groepsfoto door Barteld van Oenen