The battle over de Reest

23 december 2018

In de winterstop van de tafeltenniscompetitie traden de buurvereniging Meppel en Staphorst op dinsdag 18 december tegen elkaar in het strijdperk.
Totaal zes spelers uit Staphorst reisden af naar Meppel en troffen daar het dubbele aantal spelers van de thuisclub.
In een boeiende en gevarieerde opzet werden bijna 70 wedstrijden gespeeld, waarin de elementen gezelligheid en kennismaken met elkaar centraal stonden. Waar het de puntentelling betrof, bleken de gasten al snel en duidelijk de bovenliggende partij.
Toppers aan Staphorster kant waren de eerste-teamspelers Albert Kuiper, Hans Righolt en Sibrand Hassing; zij bleven de hele avond zonder verliespartij. Niet alleen in de finales, maar ook in de voorrondes konden zelfs Ben Verheul, Klaas Pot en Richard Abels als topspelers van Meppel daaraan niet tippen.
Zodoende kon wedstrijdleider Jan Supèr aan het eind van de avond de wisselbokaal voor de eerste editie van de Battle over de Reest overhandigen aan de jongste speler van Staphorst ter plekke, Hermen van Arnhem. Door het karakter van de wisselbeker te benadrukken, werd meteen een voorschot genomen op een toekomstige gelegenheid voor revanche voor TTV Meppel.

TTV Staphorst, het winnende team.
V.l.n.r. Nico Drost, Sibrand Hassing, Hester de Boer, Albert Kuiper, Hans Righolt en Hermen van Arnhem