The battle over de Reest 2022

25 december 2022

20-12-2022: TTV Meppel wint derde editie “Battle over the Reest”:

Na twee Battle-loze en Corona-rijke decembermaanden, kon op dinsdag 13 december 2022 eindelijk weer eens de Battle over the Reest worden gespeeld. De derde editie. Een ontspannen, vooral op gezelligheid gericht duel tussen twee buur-tafeltennisverenigingen. De thuisspelende Meppelers waren met 17 spelers aanwezig, TTV Staphorst was met acht vertegenwoordigers over de A28 aan komen reizen. Ter plekke werden vier van de Meppelers als gast bij het andere team ingedeeld – uiteindelijk was het resultaat deze avond immers niet de hoofdzaak.

Via een door Jan Supèr ingenieus opgezet speelschema met veel vrijheid én duidelijke kaders werden in de loop van zo’n twee-en-half uur uiteindelijk 123 partijen gespeeld. Elke game telt, was de afspraak. Dus kwam het mooi uit dat in elk duel de zwakste speler in de tweede game recht had op een vooraf bepaalde voorgift. Dat leidde nogal eens tot verrassende uitslagen. Wedstrijdleider Jan Supèr hield het met duidelijke schema’s en een bijna zelfdenkend spreadsheet allemaal netjes bij, en speelde onderwijl de nodige puntjes bij elkaar – voor Staphorst deze keer.

Vanaf tien uur werden de laatste partijen afgerond en intussen de punten geteld. De sterkste speler van de avond bleek Alwin Pot, met een winstpercentage van 88%. (slechts drie verloren games). Onbetwiste topper aan Staphorster kant was Jennieke Krale (72% gewonnen). Beiden werden voor een ordentelijk verloop van de prijsuitreiking ter plekke tot aanvoerder benoemd. Met een eindstand van 139-107 werd TTV Meppel voor de tweede keer winnaar van de Battle, zodat op de wisselbeker nu de volgorde Staphorst-Meppel-Meppel prijkt. Volgend jaar december kan Staphorst deze stand in eigen huis wellicht weer rechttrekken.

Foto’s door Albert, Sibrand en Jeroen
Bewerking door Quido van Hien