Overijsselse vrijwilligersprijs

13 december 2022

Op maandag 5 december j.l. werd de tafeltennisvereniging Staphorst, samen met nog drie verenigingen/organisaties blij verrast met een vrijwilligers prijs van de Provincie Overijssel. Deze prijs werd in samenwerking met de Gemeente Staphorst en Stichting Welzijn Staphorst uitgereikt op het kantoor van de boswachterij aan de Vijverweg. Secretaris Albert Kuiper en jeugdlid Jennieke Krale mochten uit handen van Statenlid Jacob Spiker deze prijs in ontvangst nemen.
Het bestuur en de vrijwilligers zetten zich al jaren in om inwoners van de gemeente Staphorst en omstreken de mogelijkheid te geven om te tafeltennissen. De vereniging, welke in 1955 is opgericht door de heer en mevrouw De Waal maakt roerige tijden mee. Het ledenbestand stijgt en daalt van tijd tot tijd, het ene jaar heb je plm. 40 leden en een ander jaar een kleine 15-20 leden.
De vrijwilligers houden de vereniging draaiende en zorgen voor de aansluiting bij regionale competities en toernooien. Maar er is ook ruimte om zonder competities te spelen, zich aan te sluiten als recreant. Naast de competities biedt de TTV Staphorst ook trainingen aan, waarbij het plezier in de tafeltennissport altijd voorop staat.