Deto Nieuwjaarstoernooi 2023

18 januari 2023

Nico Drost wint 3e prijs op het Deto Nieuwjaars tafeltennistoernooi.
Op maandag 9 januari 2023 werd in Nijeveen, na twee jaar afwezigheid door Corona het Deto Nieuwjaarstoernooi gehouden. Met maar liefst 82 inschrijvingen was de organisatie weer zeer tevreden. De tafeltennisvereniging Staphorst was ook goed vertegenwoordigd met 7 spelers t.w. Marja Krale, Simone van den Berg, Nico Drost, Sibrand Hassing, Harry Pathuis, Jeroen Delhaas en Albert Kuiper.

In verschillende klassen A,B en C op rating niveau werd er volop gestreden om de felbegeerde titel. In elke poule ging alleen de winnaar door naar de volgende ronde. Het merendeel van de Staphorster spelers waren het Albert en Sibrand in de A-klasse, Jeroen in de B-klasse en Simone, Harry en Marja die in de C-klasse in de 1e ronde werden uitgeschakeld. Nico bleef in de C-klasse wel overeind in de poulewedstrijden en moest in de halve finale tegen een speler van NATTC uit Nieuw Amsterdam, de latere winnaar in de C-klasse Ries Verbakel.

Na deze verloren halve finale moest Nico de strijd aangaan om de 3e en 4e plaats. Nico liet zich in deze laatste wedstrijd niet nogmaals de kaas van het brood eten en veroverde ten koste van Aart Jan Schaap van TTV Hou Tafel uit Coevorden de 3e plaats in de C-klasse.

Wederom een zeer gezellig en geslaagd toernooi waarbij de kippenbouten van Aldert Vegter zich weer voortreffelijk lieten smaken.

Foto’s  gemaakt door Albert, Sibrand, Marja en Jeroen
Groepsfoto door Erik Bolding