The battle over de Reest

21 december 2019

13-12-2019: TTV Meppel wint tweede editie “The Battle over de Reest”

In de winterstop van de tafeltenniscompetitie traden de buurvereniging Staphorst en Meppel voor de tweede keer tegen elkaar in het strijdperk in “The Battle over de Reest”. Totaal tien spelers uit Meppel reisden vrijdagavond af naar Staphorst en troffen daar een vergelijkbaar aantal spelers van de thuisclub. Met een eenduidige en intensieve opzet werden 90 wedstrijden gespeeld, waarin de elementen gezelligheid en kennismaken met elkaar centraal stonden.

Waar het de puntentelling betrof, bleken aan het eind van de avond de gasten nipt de bovenliggende partij, met 94 tegen 86 gewonnen games. Toppers aan Meppeler kant waren de eerste-teamspelers Richard Abels (slechts één verloren game) en Klaas Pot. Ook de andere Meppeler spelers wisten naar vermogen aan de score bij te dragen. Voor Staphorst toonden Sibrand Hassing en Albert Kuiper zich de waardige aanvoerders van hun evenzeer fanatiek strijdende verengingsgenoten.

Zodoende kon wedstrijdleider Jan Supèr aan het eind van de avond de wisselbokaal voor de tweede editie van de “The Battle over de Reest” overhandigen aan topspeler Richard Abels van TTV Meppel. Afgesproken werd meteen een toekomstige gelegenheid voor revanche, te houden eind 2020.