Open Kampioenschap van Avereest 2024

3 september 2024

Vijf leden van de Tafeltennisvereniging Staphorst hebben zaterdag 31 augustus 2024 meegedaan aan het Open Kampioenschap van Avereest. Het jaarlijks terugkerend tafeltennistoernooi werd in Dedemsvaart in sporthal De Citadel voor de 54e keer gehouden. Ongeveer 190 spelers, jong en oud hadden zich hiervoor ingeschreven. De Staphorster spelers Jennieke Krale, Marja Krale, Sibrand Hassing,  Albert Kuiper en Wout Bisschop gingen zaterdagmorgen al vroeg naar Dedemsvaart.

Enkel:
In het enkelspel gingen Jennieke (G-klasse) en Wout (D-klasse) voortvarend van start, zij werden beiden tweede in de eerste pouleronde en gingen door naar het hoofdtoernooi. Sibrand en Albert kwamen in de F-klasse tekort en de eerste ronde en gingen ’s middags verder in het troosttoernooi. ’s Middags werd het vervolg van het enkeltoernooi voortgezet. Jennieke miste in het hoofdtoernooi van de G-klasse met een derde plaats op een haar na de volgende ronde. Ook Wout wist helaas in de vervolgronde geen potten te kunnen breken.
Sibrand en Albert speelden in het troosttoernooi veel beter dan in de eerste ronde. Beiden wisten alle wedstrijden in deze ronde in winst om te zetten. In de halve finale moesten Sibrand en Albert het onderspit delven, helaas geen finale voor hun.

Dubbel:
In het dubbeltoernooi speelde Jennieke met haar moeder Marja in de G-klasse en kwamen Albert met Sibrand in de F-klasse uit. Als gelegenheidsduo was Wout op het laatste nippertje in de D- klasse aan Nika van der Meulen van TTV Kampenion uit Kampen gekoppeld. Marja en Jennieke kregen geen loon naar werken en haalden de volgende ronde niet. Sibrand en Albert zaten dicht bij een verrassing, maar haalden net niet de finale. Wout en Nika bleken niet bestand tegen de andere duo’s en waren zodoende ook uitgeschakeld.
Er waren geen prijzen voor de Staphorster deelnemers, wel kijken ze terug op een gezellig toernooi.

Foto’s gemaakt door Marja, Roderick en Albert
Groepsfoto door Gerard Wessels