Open kampioenschap van Avereest 2017

7 september 2017

Maar liefst 15 leden van de Tafeltennisvereniging Staphorst hebben zaterdag 2 september meegedaan aan het Open Kampioenschap van Avereest. Dit jaarlijks terugkerend tafeltennisevenement werd in Dedemsvaart in sporthal De Citadel voor de 49e keer gehouden.
De jeugdleden Jennieke en Bert Jan Krale, Hester de Boer, Lucas Diepenbroek en Job Diepenbroek, Jaron Huls, Hermen en Roderick van Arnhem, Janiek de Rijke, Martijn Heringa en de seniorleden Marja Krale, Sibrand Hassing, Ben Vos, Albert Kuiper en Bert Mulder zetten zaterdagmorgen koers richting Dedemsvaart.

Enkel:
In het enkelspel gingen Sibrand, Janiek, Job en Jaron na de poulewedstrijden in hun klasse door naar het hoofdtoernooi. De rest van de Staphorster spelers, Marja, Ben, Bert, Albert, Hester, Lucas, Martijn, Jennieke, Bert Jan, Hermen en Roderick werden doorverwezen naar de troostronde. De meeste spelers werden in de volgende ronde uitgeschakeld, Albert hield het nog vol tot de kwart finale. Janiek werd in de finaleronde van de F-klasse in de hoofdronde derde, maar kreeg geen prijs. Lucas was succesvol in de troostronde van de F-klasse, hij won in de finale van Hester en werd hierin kampioen. Helaas was er voor Hester geen prijs. Jaron en Job kwamen in de finale van de G-klasse tegen elkaar uit, Jaron werd kampioen en Job netjes tweede.

Dubbel:
In het dubbeltoernooi speelden Sibrand samen met Albert, de Staphorster spelers werden eerste in de poule. In de volgende ronde werden ze uitgeschakeld. Ook Marja en Bert speelden in hun klasse samen, maar vlogen er in de eerste ronde uit. De jeugd deed in het dubbeltoernooi wederom van zich spreken. Lucas en Janniek speelden in de F-klasse in de finale tegen Souvrain N’yudi en Anna Rass van tafeltennisvereniging Vries. Janniek en Lucas werden in deze spannende finale, die uit vijf games beslist werd kampioen. Jaron en Job lieten zich de kaas ook niet van het brood eten, zij werden met overmacht kampioen in de G-klasse door Christian van Room (Reflex ’65) en Bryan Minkes (Delta Impuls)  achter zich te houden.
De andere koppels Jennieke met Bert Jan en Hermen met Roderick werden na de poule wedstrijden uitgeschakeld. Al met al was het een gezellige tafeltennis dag, volgend jaar op 1 september 2018 wordt de 50e editie gehouden.