Open kampioenschap Avereest 2015

3 september 2015

Tafeltennisjeugd succesvol op “Open kampioenschap van Avereest”.

Maar liefst 11 leden van de Tafeltennisvereniging Staphorst hebben zaterdag 29 augustus meegedaan aan het Open Kampioenschap van Avereest. Dit jaarlijks terugkerend tafeltennisevenement werd in Dedemsvaart in sporthal De Citadel voor de 47e keer gehouden.
De jeugdleden Hester de Boer, Lotte Lotterman, Basten Moorman, Arnout Huls, Klaas Jan Vos, Jannick Jansen, William Slager en de seniorleden Trea Woudsma, Sibrand Hassing, Ben Vos en Albert Kuiper zetten zaterdagmorgen koers richting Dedemsvaart.
In het enkelspel gingen Sibrand, Arnout, Jannick en Basten na de poulewedstrijden door naar het hoofdtoernooi. Albert, Trea, Ben, Klaas Jan, William, Hester en Lotte gingen verder in het troosttoernooi. In het hoofdtoernooi kwam Sibrand tot aan de achtste finale. In de finale werd Jannick 1e en Arnout behaalde een 2e plaats. Basten moest in zijn klasse genoegen nemen met een 3e plaats, helaas geen prijs maar prima gespeeld.
In het troosttoernooi kwam Albert tot de kwart finale, Trea, Ben, Klaas Jan en Lotte werden in de deze ronde uitgeschakeld. In de finale moesten William en Hester in hun klasse tegen elkaar spelen, William kwam als winnaar uit de strijd tevoorschijn en won de 1e prijs, Hester werd een goede tweede.
In het dubbeltoernooi speelde Sibrand samen met Albert, de Staphorster spelers werden 2e in de poule, maar dit was het einde in het dubbeltoernooi. Ook Trea en Ben speelden samen het dubbel, maar kwamen ook niet verder.
De jeugd deed in het dubbeltoernooi weer van zich spreken. Arnout en Jannick speelden in de finale tegen Basten Moorman die gekoppeld was aan Benjamin Latona van TTV Delta Impuls uit Heerenveen. Arnout en Jannick werden 1e en kampioen, Basten en Benjamin behaalden een verdiende 2e plaats. De andere koppels William Slager met Klaas Jan Vos en Hester de Boer met Lotte Lotterman werden na de poule wedstrijden uitgeschakeld.