NK jeugdklassentoernooi 2017

12 maart 2017

06-03-2017: Helaas geen prijs voor Lucas Diepenbroek op NK tafeltennis Jeugdklassentoernooi:

De senioren tafeltennis A-spelers van Nederland streden op 4 en 5 maart om de nationale titel. Ook Lucas Diepenbroek van Tafeltennisvereniging Staphorst mocht zaterdag 4 maart meedoen aan de NK Jeugdklassentoernooi 2017 welke net als de A-spelers werd gehouden in het Landstede Sportcentrum te Zwolle. Jeugdspelers van alle NTTB afdelingen uit het gehele land waren hiervoor uitgenodigd vanwege hun prestatie die een ieder in de najaarscompetitie 2016 hadden behaald. In poules van 8 sterke spelers werd om de felbegeerde titel in verschillende klassen gestreden.
Lucas kwam in zijn klasse langzaam op gang, waarbij hij in de eerste wedstrijd een riante voorsprong door z’n vingers liet glippen. Na deze dip moest hij zich even hervinden, wat resulteerde in drie gewonnen wedstrijden in de voorronde. Daarmee was het toernooi voor Lucas ten einde en kon hij samen met pa nog een tijdje kijken naar de A-spelers van Nederland. Alle jeugdspelers kregen van de NTTB een presentje mee naar huis.
Lucas heeft zich kunnen meten met andere talentvolle tafeltennissers uit het gehele land en is zeker weer een ervaring rijker.