Het 1e jeugdteam is kampioen

25 april 2022

Het 1e Staphorster tafeltennis jeugdteam van Installatiebedrijf Stegeman speelde zaterdagmorgen tegen het 6e team van TT Zwolle. In deze een-na-laatste wedstrijd van de voorjaarscompetitie 2022 kon het team kampioen worden in de 3e klasse afdeling Oost. Het viertal Jennieke Krale, Bert Jan Krale, Abel Bijker en Jonathan Drost wilden revanche op het onnodige verlies van de vorige wedstrijd. Jennieke begon haar eerste enkelpartij vol overtuiging, het eerste punt was gemaakt. Na twee verloren enkelpartijen die Bert Jan en Abel om de oren kregen, wist Jonathan het tweede punt die het team nodig had voor het kampioenschap veilig te stellen. Beide dubbelpartijen werden vrij gemakkelijk gewonnen, Jennieke met Bert Jan en Abel met Jonathan tekenden daarvoor. De tussenstand kwam hiermee op 4-2 te staan. Na de dubbels wonnen Jennieke en Bert Jan hun tweede enkelpartij, Abel en Jonathan moesten in de twee laatste enkels hun meerdere erkennen. Uitslag  6-4 voor Staphorst 1. Het 1e jeugdteam ging zodoende met nog één wedstrijd te gaan met het kampioenschap aan de haal. Het kampioensteam werd direct na de wedstrijd door trainer Sibrand Hassing gehuldigd.

Bij foto 7429: v.l.n.r. Jennieke Krale, Abel Bijker, Jonathan Drost en Bert Jan Krale
Bij foto 7433: v.l.n.r. Sibrand Hassing, Jennieke Krale, Abel Bijker, Jonathan Drost en Bert Jan Krale

Foto’s door Albert Kuiper, bewerkt door Quido van Hien