Diederik Steunenberg jeugdtoernooi 2022

20 mei 2022

Yestin Veldman succesvol op het Diederik Steunenberg tafeltennistoernooi:

Zaterdag 14 mei 2022 werd voor de 11e keer het Diederik Steunenberg jeugd tafeltennistoernooi in Zwolle gehouden. Dit jaarlijks terugkerende toernooi werd door corona twee jaren noodgedwongen onderbroken. De organisatie was wederom in handen van TafelTennis Zwolle. Ter nagedachtenis aan het in 2008 plotseling overleden jeugd tafeltennistalent Diederik Steunenberg heeft dit leuke en gezellige toernooi belangstelling voor vele jeugdleden uit alle windstreken.
Het Diederik Steunenberg toernooi is gekoppeld aan het Zwols Dierenasiel. Als er geld wordt overgehouden dan gaat de winst naar het Zwolse dierenasiel. Voor plm. 90 jeugd tafeltennissers was dit een reden om zich voor dit jeugdtoernooi op te geven, wegens aan aantal afmeldingen bleven er iets minder jeugdspelers over.
Van de Tafeltennisvereniging Staphorst waren vijf jeugdleden ingeschreven, t.w. Bert Jan Krale, Jennieke Krale, Abel Bijker, Yestin Veldman en Sandro Kok.
Bert Jan, Jennieke en Abel werden in de C klasse ingedeeld, Yestin en Sandro moesten zich waarmaken in de D klasse. Na de poulewedstrijden werden de beste spelers uit de poule doorgeplaatst naar het hoofdtoernooi, de minder gelukkige spelers gingen door naar het troosttoernooi.
Bert Jan (C klasse), Jennieke (C klasse) en Sandro (D klasse) gingen na de eerste ronde door naar het hoofdtoernooi, Abel (C klasse) en Yestin (D klasse) kwamen in het troosttoernooi terecht.
In het grote “rond de tafel” evenement, dat in de pauze gespeeld werd, hebben de Staphorster spelers geen medaille kunnen bemachtigen.
Na de middag werden Bert Jan, Jennieke, Abel en Sandro in de vervolgronde uitgeschakeld. Yestin stoomde met een eerste plaats in de vervolgronde door naar de halve finale. Na deze ook in winst te hebben omgezet volgde de finale tegen Nando de Vries van tafeltennisvereniging Heino. In deze finale spande het erom wie er met de eerste prijs aan de haal zou gaan, met een 2-0 voorsprong werd het toch nog 2-2. De vijfde game moest uitsluitsel geven, Yestin won deze game tenslotte met 11-9 en was de winnaar in het troosttoernooi van de D klasse.

Bij foto 07494: v.l.n.r. Abel Bijker, Jennieke Krale, Bert Jan Krale, Sandro Kok en Yestin Veldman.
Foto’s: Albert Kuiper
Bewerking: Quido van Hien