Diederik Steunenberg jeugdtoernooi 2018

27 januari 2018

Zaterdag 20 januari 2018 werd voor de 8e achtereenvolgende keer het Diederik Steunenberg jeugd tafeltennistoernooi in Zwolle gehouden. Dit jaarlijks terugkerend toernooi wordt  georganiseerd door de tafeltennisvereniging TT Zwolle, ter nagedachtenis aan het in 2008 plotseling overleden jeugd tafeltennistalent Diederik Steunenberg. Het Diederik Steunenberg toernooi is gekoppeld aan het Zwols Dierenasiel. Als er geld wordt overgehouden dan gaat de winst naar het Zwolse dierenasiel. Voor 107 jongens en meisjes was dit een reden om aan dit leuke jeugdtoernooi mee te doen.
Maar liefst 15 jeugdleden van de Tafeltennisvereniging Staphorst waren bij dit toernooi van de partij, t.w. Hester de Boer, Janiek de Rijke, Lucas Diepenbroek, Bert Jan Krale, Jennieke Krale, Martijn Heringa, Job Diepenbroek, Janick Bisschop, Hermen van Arnhem, Roderick van Arnhem, Robert Compagner, Niek haasjes, Daniël Hagen, Henrico Slager en Jaron Huls. Vele Staphorster spelers deden voor de allereerste keer mee aan een tafeltennistoernooi, een spannende maar  leuke en erg leerzame ervaring. In meerdere klassen werden de Staphorster spelers in verschillende poules ingedeeld. Na de poulewedstrijden werden de nummer 1 en 2 uit de poule doorgeplaatst naar het hoofdtoernooi, de nummers 3 t/m. 5 gingen door naar het troosttoernooi.

Uiteindelijk wisten vier Staphorster spelers met een prijs naar huis te gaan.
Niek Haasjes veroverde in het troosttoernooi van de D-klasse een tweede prijs achter winnaar Sven van Unen van DTV ‘84, zo trots als een pauw liet hij zijn gewonnen standaard aan een ieder zien.
Job Diepenbroek gaf in de voorronde in de C-klasse iedereen het nakijken, alleen in de finale van de troostronde moest hij zijn meerdere erkennen in Jason van Rijssen van TTV De Veluwe.
Hester de Boer en Lucas Diepenbroek gingen in de C-klasse met een aantal makkelijke en wat moeilijke “hobbels” beiden door naar de finale. In het Staphorster onderonsje won Lucas in het hoofdtoernooi C-klasse in drie games van Hester. De Staphorster spelers hebben een uitstekend toernooi gespeeld.