Clubkampioenschappen 2017

24 mei 2017

15-05-2017: Hans (senioren), Lucas (jeugd A) en Roderick (jeugd B) clubkampioenen 2017:

Met het spelen van het Countus Clubkampioenschap 2017 hebben leden van de Tafeltennisvereniging Staphorst het seizoen 2016-2017 op sportieve wijze afgerond. Bijna alle leden hebben meegedaan aan dit kampioenschap, de senioren en jeugd A op vrijdagavond 12 mei en de jeugd B op zaterdagmorgen 13 mei. De prijzen voor dit clubkampioenschap werden net als voorgaande jaren beschikbaar gesteld door Countus Accountants + Adviseurs uit Staphorst.
In de gymzaal aan de Burgemeester v.d. Walstraat gingen de spelers de strijd aan om deze felbegeerde titel.

Nadat vele spannende duels waren uitgevochten, was de uitslag bekend.

Uitslag senioren:                      Uitslag jeugd A:

1e Hans Righolt                        1e Lucas Diepenbroek
2e Sibrand Hassing                   2e Janiek de Rijke
3e Jan Supèr
4e Albert Kuiper
5e Gerrit Snijders
6e Klaas Jan Vos
De 7e, 8e en 9e prijs werden onderling verdeeld door Anita Krale, Ben Vos en Marja Krale.

Lucas en Janiek konden zich vrijdagavond meten met de senioren, menig senior had aan deze jeugdleden een getuchtigde tegenstander. Zij maakten er in hun eigen clubkampioenschap finale een spannende vijfde gamer van.

Uitslag jeugd B:

1e Roderick van Arnhem           6e Bert Jan Krale
2e Hermen van Arnhem             7e Xander Jansen
3e Job Diepenbroek                  8e Chris Dunnink
4e Henrico Slager                     9e Jennieke Krale
5e Jaron Huls

De Tafeltennisvereniging Staphorst kan terugkijken op een geslaagde voorjaarscompetitie, waarbij het 1e seniorenteam kampioen werd in de 3e klasse. De overige teams kwamen ook min of meer goed uit de strijd tevoorschijn. De maandagavondtrainingen gaan nog even door, de leden kunnen bij voldoende belangstelling op de maandag in juni nog een aantal keren vrij spelen. De vereniging wil graag jeugd en ook seniorleden verwelkomen. www.ttv-staphorst.nl
Op vrijdagavond 9 juni krijgen de leden een demonstratie over batjes met verschillende noppen/ rubbers, deze zal verzorgd worden door oud bondscoach Anne Vlieg.

Zaterdag 10 juni wordt voor de leden het tafeltennisseizoen 2016-2017 definitief afgesloten met ’s middags een wedstrijdje klootschieten en ’s avonds wokken/buffet bij Chinees Restaurant Sun Palace. Op zaterdag 2 september staat het Open Avereest toernooi voor senioren en jeugd in Dedemsvaart gepland, hiervoor hebben zich al een aantal leden van de TTV Staphorst opgegeven.
Ondanks dat er en flink aantal seniorleden stoppen, gaat  de vereniging zich uiteraard weer met een aantal senioren (2x) als jeugdteams (3x) inschrijven voor de najaarscompetitie 2017. Deze competitie begint in de maand september.