Afdelingskampioenschappen Oost 2017

30 mei 2017

22-05-2017: Gebroeders Diepenbroek kampioen op afdelingskampioenschappen Oost 2017:

Afgelopen zaterdag 20 mei werden de Afdelingskampioenschappen Oost gehouden in het Landstede Sportcentrum te Zwolle. De tafeltennisvereniging Smash’70 uit Hattem had de organisatie weer in handen. Vier senior en zes jeugdleden van de Tafeltennisvereniging Staphorst waren hierbij van de partij, t.w. Sibrand Hassing, Albert Kuiper, Ben Vos, Marja Krale, Hester de Boer, Janiek de Rijke, Bert Jan en Jennieke Krale, Lucas en Job Diepenbroek. Om plm. 9.30 uur werd er gestart met het dubbel.
Sibrand en Albert kwamen uit in de E klasse, maar werden in de poule uitgeschakeld. Lucas en Janiek streden in de 3e klasse, ook zij kwamen niet verder.

Na het middaguur werd er gestart met de wedstrijden in het enkelspel.
Hierin speelden drie jeugdleden Job Diepenbroek, Jennieke en Bert Jan Krale in de startersklasse. Bert Jan en Jennieke kwamen na de poulewedstrijden niet verder. Job scoorde heel goed in zijn poule en stoomde door tot in de finale. De finale won Job op karakter. De andere drie jeugdspelers Hester de Boer, Janiek de Rijke en Lucas Diepenbroek kwamen uit in de derde klasse. Janiek strandde in de poule. Hester en Lucas gingen door na de poulewedstrijden, Hester kwam in de kwartfinale uit tegen Lucas. Lucas won in drie games van Hester en na een nipte “tenenkrommende” winst in de halve finale ging hij door naar de finale. Hierin werd hij danig op de proef gesteld, maar won deze finale in vijf games.

De senioren Sibrand, Albert, Marja en Ben streden ook in hun klassen om een felbegeerde beker. Het was vanwege de zware poule-indeling niemand gegeven om een ronde verder te komen.