Anne Vlieg geeft clinic

17 juni 2017

Vrijdagavond 9 juni 2017 was oud International en oud bondscoach Anne Vlieg naar Staphorst gekomen om m.b.v. de zgn. “noppentrommel” adviezen en technische tips aan de leden van de vereniging te geven. De meeste jeugdleden en ook senior leden waren aanwezig. Zij luisterden ademloos naar wat Anne te vertellen had over zijn passie: De tafeltennissport. Deze passie draagt Anne uit met vele anekdotes die hij als speler en bondscoach meegemaakt heeft. Naast het geven van clinics en trainingen is Anne ook eigenaar van de tafeltenniswinkel TT Promotions. www.ttpromotions.nl.
Batjes met korte en lange noppen geven niet altijd een voorspelbaar effect, men noemt dan spelers die met noppen spelen ook wel “materiaalspelers”. Een tegenstander heeft er het meeste last van en slaat zich er dan ook menigmaal op stuk. Houding, gevoel, beweging en de wijze waarop het batje vastgehouden wordt zijn bij het tafeltennis van cruciaal belang. Bij tafeltennis is een passieve houding en beweging funest. Ook informeerde Anne de leden van de tafeltennisvereniging wat voor een effect het tafeltennisballetje maakt bij gebruik van zo’n “noppenbatje” en hoe je er als tegenstander het beste tegen kunt wapenen.
Met die inspirerende boodschap hebben de leden genoeg bagage meegekregen en kunnen ze met vertrouwen de najaarscompetitie 2017 ingaan.