Afdelingskampioenschappen 2013

1 juni 2013

Afdelingskampioenschap 2013 Afdeling Oost:

Afgelopen zaterdag 25 mei 2013 werden de Afdelingskampioenschappen Oost gehouden in het Landstede Sportcentrum te Zwolle. De tafeltennisvereniging Smash’70 uit Hattem had de organisatie weer in handen. Maar liefst tien jeugdleden van de Tafeltennisvereniging Staphorst waren hierbij van de partij, t.w. Hester de Boer, Lotte Lotterman, Arnout Huls, Erik Jan Tuin, Lennard Klosse, Klaas Jan Vos, Arnout de Boer, Jannick Jansen, Herman Dunnink en Wouter Vos. Alle spelers starten om plm. 9.30 uur aan het enkelspel. Arnout, Erik Jan, Klaas Jan en Lennard starten in de 4e klasse. Alle andere Staphorster spelers kwamen uit in de 5e klasse. Er werd in poules van vijf gespeeld. Arnout Huls, Erik Jan Tuin, Arnout de Boer en Jannick Jansen gingen door naar de volgende ronde, de rest werd helaas uitgeschakeld.
Na de middagpauze werd er begonnen met de dubbelpartijen.
In het dubbel speelden Arnout Huls met Erik Jan Tuin en Lennard Klosse met Klaas Jan Vos ook in de 4e klasse. Arnout de Boer speelde met Jannick Jansen en Hester de Boer met Lotte Lotterman, zij speelden met hun vieren in de 5e klasse. De Staphorster spelers slaagden er in het dubbel niet in om na de poule wedstrijden een ronde verder te komen. Na het lange wachten werd tenslotte de enkelpartijen hervat voor degene die doorgeplaatst waren. Arnout Huls, Erik Jan Tuin (4e klasse), Arnout de Boer en Jannick Jansen (5e klasse) kwamen nog wel één ronde verder, in de ¼ finale werden drie van de vier spelers uitgeschakeld. Arnout de Boer wist nog een ronde verder te komen, maar helaas ging hij in de ½ finale onderuit.