Diederik Steunenberg jeugdtoernooi 2023

20 mei 2023

Staphorster tafeltennissers speelden op het Diederik Steunenberg jeugdtoernooi:

Zaterdag 13 mei 2023 werd alweer voor de 12e keer het Diederik Steunenberg jeugd tafeltennistoernooi in Zwolle gehouden. De organisatie was zoals gewoonlijk in handen van TT Zwolle. Ter nagedachtenis aan het in 2008 plotseling overleden jeugd tafeltennistalent Diederik Steunenberg wordt dit leuke en gezellige toernooi voor vele  jeugdleden uit alle windstreken gehouden.
Het Diederik Steunenberg toernooi is gekoppeld aan het Zwolse Dierenasiel. Als er geld wordt overgehouden dan gaat de winst naar het Zwolse dierenasiel. Voor plm. 100 jeugd tafeltennissers was dit een reden om zich voor dit jeugdtoernooi op te geven.
Van de Tafeltennisvereniging Staphorst waren vier jeugdleden ingeschreven, t.w. Ezra Drost, Marnix Kin, Meine Dunnink en David van Marle. Alle vier spelers speelden in de beginnersklasse, de klasse voor spelers die nog geen ervaring hebben met competitie of toernooien.
David won drie van de vier partijen in zijn poule en ging door naar het hoofdtoernooi. Meine, die in dezelfde poule als David uitkwam had niet genoeg winstpunten en ging in het troosttoernooi verder. Marnix wist zich nipt te plaatsen voor het hoofdtoernooi, hij had drie van de vijf partijen gewonnen. Het fanatisme straalde er vanaf, maar helaas wist Ezra geen winstpunten in zijn poule te scoren, hij verloor alle vier partijen in zijn poule.
In het grote “rond de tafel” evenement, dat in de pauze gespeeld werd, hebben de Staphorster spelers het lang volgehouden. Marnix bleef tot het einde volhouden en ontving een medaille voor de 1e plaats.
Na de middag kregen de Staphorster spelers geduchte tegenstand te verduren, helaas zagen zij geen kans om door te stomen naar de halve finale.
David, Ezra, Marnix en Meine hebben onder begeleiding van Albert Kuiper en Nico Drost een fantastische sportdag beleeft.
Binnenkort meer foto’s te zien op de website van het Diederik Steunenberg Toernooi, gemaakt door Michael Bremmers.

Foto’s: Albert Kuiper
Groepsfoto’s door Harm Dunnink
Nr. 1: v.l.n.r. Marnix Kin, Albert Kuiper, David van Marle, Meine Dunnink en Ezra Drost
Nr. 2: v.l.n.r. Marnix Kin, David van Marle, Meine Dunnink en Ezra Drost