Diederik Steunenberg jeugdtoernooi 2016

16 januari 2016

Tafeltennissers winnen geen prijzen op het Diederik Steunenberg jeugd tafeltennistoernooi:
Zaterdag 9 januari 2016 werd het Diederik Steunenberg jeugd tafeltennistoernooi in Zwolle gehouden.
De tafeltennisvereniging TT Zwolle organiseerde dit toernooi ter nagedachtenis aan het in 2008 plotseling overleden jeugd tafeltennistalent Diederik Steunenberg. Het Diederik Steunenberg toernooi is gekoppeld aan het Zwols Dierenasiel. Als er geld overgehouden wordt dan gaat de winst naar het Zwolse dierenasiel. Ongeveer 80 jongens en meisjes kwamen meedoen aan de 6e editie van dit toernooi.
Drie jeugdleden van de Tafeltennisvereniging Staphorst waren bij dit toernooi van de partij, t.w. Hester de Boer, Janiek de Rijke en William Slager.
In verschillende poules werden Hester en Janiek ingedeeld in de D-klasse, William kwam in de C-klasse uit. Na de poulewedstrijden werden de 1e twee uit de poule doorgeplaatst naar de hoofdronde, de nummers 3 t/m. 5/6 ging naar de troostronde.
Voor Hester en Janiek ging de strijd na de voorronde verder in de hoofdronde, maar stranden tenslotte in de kwartfinale. William moest in zijn klasse verder spelen in de troostronde, daar kreeg hij helaas niet de kans om een prijsje mee naar huis te nemen. De Staphorster spelers hebben prima gespeeld.