Afdelingskampioenschappen Oost 2016

24 mei 2016

23-05-2016: Hester de Boer wint 2e prijs op afdelingskampioenschappen Oost 2016:

Afgelopen zaterdag 21 mei werden de Afdelingskampioenschappen Oost gehouden in het Landstede Sportcentrum te Zwolle. De tafeltennisvereniging Smash’70 uit Hattem had de organisatie weer in handen. Vier senior en drie jeugdleden van de Tafeltennisvereniging Staphorst waren hierbij van de partij, t.w. Sibrand Hassing, Albert Kuiper, Ben Vos, Gerrit Snijders, Hester de Boer, Lotte Lotterman en Janiek de Rijke. Om plm. 9.30 uur werd er gestart met het dubbel.
Sibrand en Albert kwamen uit in de 3e klasse, in de poule behaalden ze een tweede plaats. In de daarop volgende wedstrijd moesten ze ondanks goed samenspel zich gewonnen geven. Ben was gekoppeld aan een speler van Smash 2000, het koppel strandde in de poule.
Na het middaguur werd er gestart met de wedstrijden in het enkel.
Hierin speelden de drie jeugdleden Hester de Boer, Janiek de Rijke en Lotte Lotterman in dezelfde klasse. Lotte kwam helaas in de poule niet door naar de volgende ronde. Janiek strandde helaas op het nippertje in de kwartfinale. Hester sloeg zich hier doorheen en via de halve finale was de finale een feit. In de finale, die in vijf games ging veroverde zij de 2e prijs.
De senioren Sibrand, Albert, Gerrit en Ben streden in hun klassen om een felbegeerde titel. Albert en Ben kwamen niet door de poule. Sibrand en Gerrit werden tweede in hun poule en gingen  door naar de volgende ronde. Helaas kwam er in de kwartfinale een einde aan het doel waar zij naar streefden.