Competitie najaar 2024

15-09-2024: De tafeltennisteams gingen van start in de najaarscompetitie 2024:

Op vrijdagavond 13 september werd door beide seniorenteams de eerste thuiswedstrijden in de najaarscompetitie 2024 gespeeld. De dag erna was op zaterdagmorgen het 1e jeugdteam aan de beurt.
Het 1e Staphorster senioren tafeltennisteam van Haarmode Dick Heuckeroth en Knipp & Ko speelde tegen het 5e team van TTV Wezep. Jeroen Delhaas, Sibrand Hassing en Albert Kuiper hadden er veel zin in. Jeroen beet de spits af. Na de zomerstop was het voor Jeroen even wennen, Henk van Diepen had vier games nodig om Jeroen te verslaan. In zijn tweede enkelpartij wist Jeroen orde op zaken te stellen, Stefan Boer ging in drie games op de pijnbank. Jeroen was in zijn element, alleen in zijn derde partij zette Kees van Diepen hem met beide voeten op de grond. Sibrand en Albert gingen voortvarend van start, zowel Henk, Kees en Stefan van Wezep moesten het ontgelden. Met één winstpunt voor Jeroen en elk drie winstpunten voor Sibrand en Albert waren er al zeven punten gescoord. Het achtste punt werd behaald in het dubbel, Sibrand en Albert gaven Kees en Stefan in vier games het nakijken. Uitslag, 8-2 voor Staphorst 1.

Het 2e Staphorster senioren tafeltennisteam van massage praktijk Gerco Talen speelde vrijdagavond tegen het 2e team van NTC Leogang uit Nunspeet. Na het kampioenschap in de 5e klasse in de voorjaarscompetitie was het voor Roel Brakke, Jennieke Krale en Nico Drost een uitdaging om deze eerste wedstrijd in de 4e klasse tot een goed einde te brengen. Roel begon en eindige in zijn enkelpartijen voortvarend, hij wist de spelers van NTC Leogang, t.w. Patrick Band, Erwin van Overbeek en Hendrik Koffeman in het minst aantal games (3) te verslaan. Jennieke beet zich vast in de drie tegenspelers uit Nunspeet, maar stuitte op geduchte tegenstand. Ze wist hun weerstand niet te breken en moest haar meerdere erkennen. Helaas geen winstpunt voor Jennieke, hoewel ze dat wel had verdiend. Voor Nico waren de druiven zuur, tegen Erwin was het een nek aan nek race in de vijfde game. Na een 2-0 voorsprong in games ging de setwinst (2-3) aan Nico’s neus voorbij. Nico z’n tweede enkelpartij was een makkie, in driemaal 11-5 in games was hij Hendrik de baas. In zijn derde partij kwam Nico jammer genoeg te kort. Het dubbel van Roel en Jennieke ging niet als gehoopt, Patrick en Hendrik waren te sterk. Uitslag, 4-6 voor NTC Leogang 2.

Het 1e Staphorster jeugd tafeltennisteam van Meesters Tweewielers moest zaterdagmorgen uit aan de bak tegen het 7e team van NTC Leogang uit Nunspeet. Voor Mark de Witte, Naut Brakke en Arne Mokken waren de tegenstanders een flinke kluif. Het team komt deze competitie weer uit in de O-13 startersklasse. In deze klasse spelen de teams in totaal vijf partijen, waaronder één dubbel. Mark mocht in deze wedstrijd tweemaal en Naut en Arne elk eenmaal een enkelpartij spelen. Mark begon in beide partijen voor, helaas kon hij de voorsprong niet vasthouden en gingen de punten naar NTC Leogang 7. Naut was gebrand op een goed resultaat, alleen kwam hij er in zijn enige enkelpartij helaas niet aan te pas. Voor Arne was het zijn allereerste competitiewedstrijd. In een bloedstollende enkelpartij wist hij deze in winst om te zetten. Ook in het dubbel was de eerste game voor Naut en Arne, daarna waren de games voor hun tegenstander. Uitslag 4-1 voor NTC Leogang 7, een puntje meer was wel verdiend geweest.