Open kampioenschap van Avereest 2016

9 september 2016

Klaas Jan wint troostfinale tegen Lucas op het “Open kampioenschap van Avereest”.

Maar liefst 12 leden van de Tafeltennisvereniging Staphorst hebben zaterdag 3 september meegedaan aan het Open Kampioenschap van Avereest. Dit jaarlijks terugkerend tafeltennis evenement werd in Dedemsvaart in sporthal De Citadel voor de 48e keer gehouden.
De jeugdleden Hester de Boer, Klaas Jan Vos, William Slager, Lucas Diepenbroek en de seniorleden Trea Woudsma, Marja Krale, Sibrand Hassing, Ben Vos, Albert Kuiper, Hans Righolt, Gerrit Snijders en Bert Mulder zetten zaterdagmorgen koers richting Dedemsvaart.

Na de voorronde ging een deel van de Staphorster deelnemers naar de troostronde en een deel naar de hoofdronde, vervolgens een enkele door naar de kwart finale, dan wel halve finale. Als enige kwamen Klaas Jan Vos en Lucas Diepenbroek in de troostfinale tegen elkaar uit, waar gestreden werd om één prijs. Klaas Jan kwam hier als winnaar uit de bus.
In het dubbelspel waren de Staphorster deelnemers niet succesvol.